1

واگذاری مدیریت سینما فرهنگ به “هنروتجربه”؟/دعوت از سینماشهر برای بازسازی سینما

سینماژورنال: در حالی که حدودا هشت ماه بعد از راه اندازی گروه سینمایی “هنروتجربه” سینما فرهنگ به عنوان سینمای سرگروه این گروه معرفی شد گویا بناست اتفاقات دیگری هم درباره این سینما رخ دهد.

به گزارش سینماژورنال از جمله این اتفاقات تغییراتی است که در مدیریت این سینما به وقوع خواهد پیوست.

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که مدیریت این سینما از بنیاد فارابی گرفته شده و به موسسه سینماشهر واگذار میشود تا شرایط لازم برای بازسازی این سینما در آینده نزدیک فراهم آید.

تعدیل پرسنل سینما+حضور مدیر “هنروتجربه” به عنوان مدیر

این اتفاق موجب آن خواهد شد که بخشهایی از پرسنل این سینما که کارمند فارابی محسوب می شدند نیز تعدیل شده و برای تعریف شغلهای جدید آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

در کنار همه این اتفاقات گویا با هماهنگی میان موسسه سینماشهر و سازمان سینمایی بنا شده مدیر گروه سینمایی “هنروتجربه” به زودی در این سینما مستقر شده و البته شرایط مدیریت وی بر این سینما نیز فراهم آید.

از تهیه کننده “گوزنها” تا بازیگر “گوزنها”

به گزارش سینماژورنال سینما فرهنگ که سابقه تأسیس آن به اواخر دهه 40 خورشیدی بازمیگردد توسط مهدی میثاقیه تهیه کننده قدیمی سینمای ایران که تولید آثاری چون “شب نشینی در جهنم” و “گوزنها” را در کارنامه دارد ساخته شد.

بعد از میثاقیه مدتی هم بازیگر نقش “سید” در “گوزنها” مدیریت سینما را برعهده داشت اما در نهایت سینما به وزارت فرهنگ فروخته شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم بنیاد سینمایی فارابی مدیریت سینما را برعهده گرفت.

ادعای مدیر احمدی نژادی محقق نشد

این سینما در گذشته اغلب به عنوان یکی از سینماهایی که ساکنان شمال شهر تهران برای تماشای فیلمهای روز ایرانی سراغ آن می رفته اند شناخته می شود؛ البته که بعد از بازسازی سینما آزادی و تاسیس پردیس ملت بخشی از مخاطبان این سینما به سراغ این دو پردیس رفتند و همین مساله اهمیت بازسازی این سینما را دوچندان نمود.

در دولت دهم احمد میرعلایی مدیر وقت بنیاد فارابی ادعایی مبنی بر تبدیل این سینما به پردیسی 16 سالنه را مطرح کرد؛ ادعایی که آن قدر رویایی بود که محقق نشد.

احیای سینما یا تبدیل آن به پاتوق “هنروتجربه”؟

حالا باید منتظر ماند و دید حضور مدیر گروه “هنروتجربه” در این سینما و البته استفاده از توان مدیریتی سینماشهر برای بازسازی این سینما خواهد توانست به احیای دوباره این سینما کمک کند یا اینکه سینما به پاتوقی تمام عیار برای “هنروتجربه” بدل می شود؟