1

واکنش یک نماینده مجلس به اصرار دولتیون برای برگزاری جشنواره‌های میلیاردی حتی در دل کرونا⇐جلوی ‎فساد در هرکجا که باشد باید ایستاد؛ چه در مجموعه‌های اقتصادی و چه در فرهنگ!/در راستای درخواست فعالان هنری در خصوص ریخت و پاش‌های جشنواره‌ای، تحقیق و تفحص از جشنواره های برگزار شده توسط وزارت ارشاد کلید خورد!

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: اصرار بر برگزاری جشنواره در دل کرونا علیرغم مخالف بسیاری از سینماگران و رسانه‌ها همچنان ادامه دارد؛ جشنواره‌هایی که هر کدام میلیاردها تومان هزینه‌شان می‌شود ولی حتی در دوران پیشاکرونا هم خروجی قابل تاملی نداشتند چه برسد به حالا که کرونا آمده و نفس برگزاری جشنواره را زیر سوال برده.

به گزارش سینماروزان گویا بریز و بپاشهای بیهوده در جشنواره‌های دولتی بالاخره به گوش مجلسیان هم رسیده و نمایندگان مجلس قصد تحقیق و تفحص در این مساله را دارند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: جلوی ‎فساد در هرکجا که باشد باید ایستاد، چه در مجموعه های اقتصادی چه در فرهنگ.

این نماینده ادامه داد: در راستای درخواست فعالان هنری در خصوص ریخت و پاش‌ها، تحقیق و تفحص از جشنواره های برگزار شده توسط وزارت ارشاد همچون ‎جشنواره فجر، جشنواره فیلم کودک و نوجوان و سایر جشنواره‌ها کلید خورد.

اینکه مجلسیان در فاصله کوتاه تا پایان دولت اعتدال خواهند توانست جلوی اتلاف بودجه در جشنواره‌های میلیاردی را بگیرند یا نه را زمان مشخص خواهد کرد ولی آنچه مشخص است اوضاع اقتصادی خراب اهالی سینماست و اینکه با میلیاردهای مصروفه در این جشنواره‌ها میتوان برای چند ماه هم که شده، کمک کرد به معیشت زندگی سینماگران.