1

واکنش یک فعال فرهنگی به ادعای اخیر وزیر ارشاد⇐آیا وزیری که مدعی توزیع روزمره فیلم در شبکه خانگی شده، از موانع و زیانهای کرونایی که فعالان تولید و توزیع شبکه خانگی را تهدید می‌کند، آگاهی دارد؟!

سینماروزان: تعطیلی ادامه‌دار سینماها به‌دلیل شیوع کرونا، مدیران فرهنگی را بیش از قبل متوجه ظرفیت‌های شبکه خانگی کرده ولی چه فایده که این توجه بعد از بی‌توجهی کامل سالهای اخیر به فعالان شبکه خانگی روی داده است.

اخیرا عباس صالحی وزیر ارشاد از عرضه روزانه یک فیلم در شبکه خانگی برای سرگرم‌سازی مخاطبان گرفتار قرنطینه گفت و همین ادعا، واکنش یک فعال شبکه خانگی را موجب شده.

شهاب کاظمی مدیرعامل موسسه گلرنگ‌رسانه که در ماههای اخیر چندین عنوان فیلم را به شبکه خانگی ارائه داده با تعریض به ادعاهای وزیر اظهار داشت: هر روز شاهد پخش مکرر تازه‌ترین عناوین خانگی به‌صورت قاچاق از شبکه‌های قارچ‌گونه ماهواره‌ای و کانالهای معلوم‌الحال و منفعت‌طلب تلگرامی هستیم. صرف نظر از زیانهای مالی این‌چنینی، در شرایط بحرانی و رکود اقتصادی صنف ویدیورسانه، الان بحث صیانت از جان و سلامتِ پرسنل زحمتکش این صنف مهجور در مقابله با کرونا هم میان است.

شهاب کاظمی ادامه داد: واقعا جای تاسف دارد که در این شرایط سخت و به بهانه حفظ نشاط اجتماعی(؟!) پرسنل موسسات ویدئورسانه، شرکتهای پخش و دست اندرکاران عرضه باید در معرض خطر و بیماری قرار بگیرند تا مدیران پز “هر روز یک فیلم” را دهند؟؟

مدیرعامل گلرنگ‌رسانه تاکید کرد: چنانچه این شرایط پرخطر در روزهای آتی نیز ادامه پیدا کند، قطعا توزیع عناوین نمایش خانگی متوقف و به بعد از شرایط اضطراری موکول خواهد شد ولی پرسش آنجاست که آیا جناب وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که خواستار فعالیت و توزیع روزمره شبکه نمایش خانگی است، از زیرساختها، موانع و زیانهای کرونایی که فعالان تولید و توزیع شبکه خانگی را تهدید می‌کند، آگاهی دارند؟! اگر هم که مقصودشان پخش آنلاین است که باید بدانند به‌واسطه کم‌کاری در صیانت، سود اصلی این پخش به جیب قاچاقچیان مجازی میرود.

کاظمی یادآور شد: مدیرانی که در بحران تعطیلی کرونایی سینما، تازه یادشان افتاده که میتوانند به شبکه خانگی تکیه کنند چرا در تمام این سالها و با وجود دریافت کلی بودجه به بهانه صیانت ، در ریشه‌کن کردن قاچاق مجازی محصولات خانگی که نفس موسسات خانگی را گرفته، ناکام ماندند؟؟؟ آیا اگر زودتر از اینها به داد موسسات خانگی می‌رسیدند حالا پزشان در تکیه به شبکه خانگی، منطقی‌تر نبود؟؟