1

واکنش یک عضو جدید شورای پروانه نمایش به سینماژورنال: ناظر کیفی “پریا” نیستم⇐دو پرسش سینماژورنال از این عضو شورا

سینماژورنال: چند روز قبل و بعد از معرفی اعضای تازه شورای پروانه نمایش و مشخص شدن حضور شهاب اسفندیاری در این شورا سینماژورنال ضمن اشاره به سوابق وی از حضورش به عنوان ناظر کیفی “پریا” سخن گفت.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال شهاب اسفندیاری اما به تازگی در گفتگویی که واکنشی به گزارش سینماژورنال است بیان داشته که علیرغم ذکر نامش اما ناظر کیفی سریال “پریا” نیست. شهاب اسفندیاری در این باره به “صبا” گفته است: در روزهای گذشته پخش سریال “پریا” از شبکه سه سیما آغاز شده که با کمال تعجب مشاهده کردم اسم اینجانب به عنوان “ناظر کیفی” این سریال ذکر شده که حقیقت ندارد. بنده نه یک روز سر صحنه تصویربرداری این سریال حضور داشته ام، نه یک پلان از این سریال را قبل از پخش دیده ام و اساسا مشغله های دانشگاهی اجازه پذیرش چنین مسئولیتی به حقیر نمی دهد. بنابراین قضاوتی درباره کیفیت تولید این سریال ندارم. از مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه هم درخواست کردم که این عنوان در تیتراژ اصلاح شود.

دکتر اسفندیاری در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه مرکز نمایشی سیما در زمان مدیریت تخشید در مرحله نگارش فیلمنامه از وی به عنوان مشاور دعوت به همکاری کرده است بیان کرد: این داستان حساسیت هایی داشت و بخشی از آن نوشته شده و سالها بلاتکلیف مانده بود. نهایتا پس از جلسات مختلف و اصلاحاتی که انجام شد امکان آغاز تولید فراهم شد. حتی پس از آغاز پیش تولید مجددا از سوی برخی نزدیکان و مشاوران رییس سابق سازمان اشکالات متعددی به فیلمنامه گرفته و تولید متوقف شد. در این مرحله نیز اینجانب به اتفاق دکتر پورمحمدی و جناب آقای تخشید در دو جلسه مفصل با دکتر سرافراز شرکت کردیم و با توجه به توضیحاتی که داده شد اجازه آغاز فیلمبرداری صادر شد. هرچند متاسفانه بنا به توصیه آن مشاوران، پایان داستان تغییر کرد که به نظرم این اقدام به فیلمنامه خوب آقای سعید فرهادی لطمه زد.

⇓⇓⇓

دو پرسش پیش‌روی شهاب اسفندیاری

به گزارش سینماژورنال اینکه چرا شهاب اسفندیاری صبر کرده تا نامش به عنوان عضو شورای پروانه نمایش اعلام شود و بعد از رسانه‌ای شدن تازه به فکر تکذیبیه حضورش در «پریا» بیفتد جای سوال دارد.

یعنی تا پیش از گزارش سینماژورنال درباره سوابق اسفندیاری و حضور ایشان به عنوان ناظر کیفی «پریا»، نامبرده خبر نداشته که نامش در تیتراژ سریال آمده است؟

پرسشی دیگر که اسفندیاری باید به آن پاسخ دهد آن است که آیا این ذکر نامش در تیتراژ با پرداخت حق الزحمه عرف ناظران کیفی بوده یا خیر؟

شهاب اسفندیاری
شهاب اسفندیاری