1

واکنش یک صنف کلیدی سینمای ایران به درجه‌بندی پرشبهه سینماگران توسط سازمان⇐آقای وزیر! این، سومین رویارویی است!/در انتظار عواقب جبران‌ناپذیر این درجه‌بندی باشید

سینماروزان: درجه‌بندی پرشبهه سینماگران توسط سازمان سینمایی، اعطای درجه یک به اغلب سینماگران ارگانی و آنها که سابقه مدیریت داشته‌اند درکنار صدور درجه دو و سه برای برخی چهره‌های مجرب و به‌خصوص صدور درجه مدیریت تولید برای برخی کارمندان فعلی و قبلی سازمان سینمایی(اینجا را بخوانید ) به‌جز گلایه‌های بعضی سینماگران با واکنش یک صنف کلیدی سینمای ایران مواجه شده.

انجمن مدیران تولید سینمای ایران به ریاست محمدرضا منصوری با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر ارشاد هشدار داده که عواقب این درجه‌بندی پرشبهه دامن سینمای ایران خواهد گرفت.

متن بیانیه انجمن مدیران تولید سینمای ایران را بخوانید:

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی!

باسلام و احترام

شفاف‌سازی اخیر سازمان سینمایی در اعلام نام برخی از افراد در خصوص اعطای درجه هنری، با عنوان شغلی «مدیریت تولید سینما» که هیچ سابقه‌ای در این حرفه ندارند، منجر به حیرت و اعتراض شدید جمعی از مدیران تولید باسابقه سینما شده است.

بعد از حذف انجمن مدیران تولید سینما از بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر و جلوگیری از حضور مدیران تولید فیلم‌ها در مصاحبه مطبوعاتی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، این سومین مورد رویارویی سازمان سینمایی با مدیران تولید سینما است.

آقایان تصمیم‌گیر!
نسل درخشان تهیه‌کننده‌های کنونی، زمانی خود از مدیران تولید حرفه‌ای و خلاق بودند، حرفه تهیه‌کنندگی در آینده نیاز به پشتوانه نیروی انسانی کاربلد دارد.
برادرانه هشدار می‌دهیم این تصمیمات اشتباه و ندادن پاسخی مناسب، عواقب جبران‌ناپذیری در سینمای ایران دارد.