1

واکنش یک حقوقدان و نایب‌رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به شکایت مهران مدیری از روزنامه اصلاح‌طلب بخاطر افشای نام اختصاری درگیران در تخلفات ثامن‌الحجج⇐گزارش روزنامه مذکور وجه «مجرمانه» ندارد چون اسم کامل هیچ شخص خاصی در آن ذکر نشده!/ مهران مدیری که اغلب کارهایش انتقادی بوده، باید آن قدر ظرفیت داشته باشد که در مواجهه با یک رسانه، جوابیه منتشر کند/متأسفانه جریان فساد، فوق‌العاده گسترده شده و تمامی عرصه‌های صنعت، کشاورزی و حتی هنر را هم آلوده کرده!

سینماروزان: انتشار خبر افشای ردّپای دو مجری تلویزیون به نامهای «م.م» و «الف.ع» در پرونده تخلفات یک موسسه مالی-اعتباری(اینجا را بخوانید) ابتدا واکنش احسان علیخانی مجری «ماه عسل» را به دنبال داشت که در یادداشتی متناقض و با «مستقل» خواندن خود(!!) ابتدا از این گفت که «الف.ع» او نیست و در انتها بر اسپانسرینگ موسسه مذکور بر برنامه های مختلفی که اجرا کرده تأکید نمود.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان واکنش مهران مدیری به انتشار این خبر اما تصمیم به شکایت از روزنامه اصلاح طلب «شرق» بود که نام «م.م» -و نه مهران مدیری- را به عنوان فردی حاضر در پرونده تخلفات ثامن الحجج برشمرده بود. تصمیمی که گویا عملی هم شد.

کامبیز نوروزی، حقوقدان و نایب‌رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران درباره شکایت مهران مدیری از این رسانه اصلاح طلب به «شهروند» گفت: نخستین چیزی که باید به آن اشاره کنم این است که متاسفانه جریان فساد فوق‌العاده گسترده شده و تمامی عرصه‌های صنعت، کشاورزی و حتی هنر را هم آلوده کرده است. نکته دیگر این است که جامعه حق دارد از مسائل مالی زندگی شخصیت‌های مشهور اعم از شخصیت‌های سیاسی، هنری و ورزشی باخبر شود. در همه جای دنیا هم این موارد مورد کنجکاوی رسانه‌ها و البته دانستنش حق رسانه است.

او در ادامه بیان داشت: صاحب‌منصبان سیاسی و مدیران ارشد پنهانکاری می‌کنند و در نتیجه سلبریتی که بر دوش مردم مشهور شده، هم پنهانکاری می‌کند. اگر این پنهانکاری وجود نداشته باشد، می‌توان انتظار داشت اخبار درستی منتشر شود.

 نایب‌رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران با اشاره به اینکه روزنامه مذکور فقط نام اختصاری دو مجری را برده و هیچ نام کاملی از آنها منتشر نکرده، خاطرنشان ساخت: روزنامه «شرق» اسمی از اشخاص نبرده و در نتیجه از خود گزارش می‌توان متوجه شد وجه مجرمانه ندارد؛ چون اسامی مشخص نیست و نشر اکاذیب و افترا صدق نمی‌کند.

نوروزی با اشاره به لزوم پاسخگویی مدیری افزود: این را هم باید اضافه کنم که یک هنرمند مثل آقای مدیری که اغلب کارهایش انتقادی بوده، باید آنقدر ظرفیت داشته باشد که در مواجهه با یک رسانه برخورد حرفه‌ای رسانه‌ای داشته باشد؛ چرا که روزنامه مذکور اصول اخلاق حرفه‌ای و قانون را رعایت کرده و رفتار حرفه‌ای این بود که جوابیه‌ای به روزنامه فرستاده شود. حالا می‌توان به آقای مدیری گفت که بهتر است لطف کنند و دیگر هیچ انتقادی از کسی یا ارگانی نکنند و به حداقلی از اصول حرفه‌ای پایبند باشد.