1

واکنش یک تهیه‌کننده سینما به ادعاهای عزت‌ا.. انتظامی درباره کمک مالی شهرداری به هنرمندان⇐شهرداری ۵ درصدی که جلو جلو از سینماگران می‌گیرد را حذف کند نیازی به کمک نیست!

سینماروزان: گفتگوی چند روز قبل عزت ا.. انتظامی بازیگر پیشکسوت و طرح ادعاهایی پیرامون اینکه شهرداری از طریق خانه هنرمندان مبالغی وجه نقد در اختیار او قرار میدهد که میان هنرمندان نیازمند تقسیم کند و بسیاری از آن بوی تبلیغ برای شهردار را استشمام کرده بودند(اینجا را بخوانید) با واکنش یک تهیه کننده سینما مواجه شد.

به گزارش سینماروزان منصور لشکری قوچانی تهیه کننده آثاری همچون «خط ویژه»، «عصر یخبندان»، «کوچه بی نام» و «هفت ماهگی» که یک فیلم آماده اکران به نام «قاتل اهلی» هم دارد در متنی اجتماعی در واکنش به ادعاهای انتظامی با اشاره به سهم 5 درصدی که شهرداری از فروش فیلمها می گیرد خطاب به شهردار گفته است اگر همین 5 درصد را حذف کند کلی کمک کرده است به سینما؛ این دقیقا همان نکته ایست که چندی قبل محمدهادی کریمی کارگردان و نویسنده قدیمی سینمای ایران هم در یکی از برنامه های زنده شبکه خبر که از بازپخش آن جلوگیری شد به صراحت بر آن تأکید کرد.(اینجا را بخوانید)

منصور لشکری قوچانی نوشته است: در خبرها آمده است كه آقاى قاليباف{از کانال خانه هنرمندان} به آقاى انتظامى پول داده و ايشان به افراد نيازمند در سينما كمك ميكنند. خداوندا! كمك كن كه مسئولين و مديران ما به وظايفی كه قانون براى آنها تعیین كرده است عمل كنند. خداوندا!  كمك كن كه  متخصصين، خدمتگذار مردم شوند و سياسيون آنها را به دليل اعتقادات و باورها و… حذف نكنند. خداوندا! به مسئولين ما فرق پول بيت المال، حق الناس و پول توجيبى خودشان را بياموز. خداوند بخشنده و مهربان! يار و ياور مسئولينى كه با پول توجيبى خودشان، مستقيم و پنهان به مردم كمك ميكنند باش…

این تهیه کننده سینما ادامه داده است: ريشه فقر و بيكارى با رونق كسب و كار نابود ميشود  و نه تقسيم فقر! انشاءلله پنج درصد پولى كه شهردارى از سهم  فروش بليط سينماها قبل از سهم سينمادار و تهيه كننده و پخش كننده برميدارد، در راستاى حمايت از هنرمندان و هنربانان، حذف شود، بيچاره سرمايه گذاران فيلمهاى سينمايى، ضرر هم كنند شهردارى سهمش را جلوجلو برميدارد. اميدوارم كه به گوش شهردار  محترم برسد.

منصور لشکری قوچانی خاطرنشان ساخته است: وظيفه شهردارى توليد فيلم نيست و حق شهردارى برداشت پول از بليط سينما نيست و  اگر پول اضافه دارد بايستى به خزانه ملت برگرداند. خدايا! خداوندا! بيشتر هنرمندان و هنربانان از سياسيون لطمه خورده اند و منفعل شده اند! خدايا كمك كن كه هنرمندها و هنربانها به عشق مردم  و خداوند، نظر بدهند؛ همين.