1

واکنش کامبوزیا پرتوی به اعتراضات گیلانی‌ها نسبت به «فراری»⇐نمی‌توان دلیلی برایشان برشمرد جز تعصبات الکی و بیهوده!

سینماروزان: هرچند در تمام مدت زمان اکران رسمی «فراری» این فیلم با حداقل تبلیغات و هیاهو روی پرده بود و در نهایت نیز قعرنشین اکران نوروزی شد اما به تازگی و دو ماه بعد از آغاز اکران فیلم در اعتراض به آنچه توهین به مردمان گیلان خوانده شده نمایش «فراری» در سینماهای گیلان ممنوع اعلام شده است.

به گزارش سینماروزان دلیل این اعتراض چیست؟ تصویرسازی «فراری» از یک دختر نوجوان گیلانی که به عشق سلفی با یک فراری به تهران آمده و با یک راننده-رزمنده سابق روبرو میشود که بنا دارد به او در رسیدن به فراری کمک کند؟؟

کامبوزیا پرتوی نویسنده «فراری» که خودش زاده گیلان است درباره ماجرای اعتراض گیلانیها به «فراری» بیان داشت: حقیقتش زمان نگارش فیلمنامه «فراری« اصلا فکرش را هم نمی‌کردم که این فیلم با چنین واکنشی روبه‌رو شود. در واقع فیلمی چون «فراری» باید تقدیر شود تا این‌که مورد اعتراض قرار گیرد. البته من از واکنش‌هایی که شما از آن صحبت می‌کنید، بی‌خبرم. اما اگر چنین باشد و این اعتراض‌ها صحت داشته باشد، به نظرم نمی‌توان دلیلی برایشان برشمرد جز تعصبات الکی و بیهوده. البته به نظر می‌رسد این فیلم بهانه و وسیله‌ای شده برای اعلام حضور و خودنمایی عده کم‌شماری که در همه حال فکر می‌کنند تمام حق با آنهاست و دیگران از حق بی‌نصیب باید بمانند.

کامبوزیا پرتوی در این اعتراض نکات مثبتی هم می‌بیند: همچنین باید توجه داشت که بسیار خوب است فیلم‌ها باعث شود افراد به یاد خود بیفتند؛ دریابند و تأملی کنند که چه بودند. خود را فراموش و گم کرده‌اند؛ این تلنگرها باعث می‌شود خود را به یاد آورند.