1

واکنش نایب رییس کانون پخش کنندگان به اظهارات مرتضی شایسته مبنی بر ثبت صنف در وزارت کار⇐مجمع عمومی کانون پخش برای ثبت صنف در وزارت کار چه زمانی تشکیل شده؟/در کدام مجمع اعضای جدید شورای مرکزی پخش کنندگان انتخاب شده اند؟/جناب شایسته! دقیقا بگویید چند نفر در مجمع شما شرکت کرده اند و اصلا چرا بیش از دوسوم اعضای کانون پخش از برگزاری این مجمع خبر ندارند؟؟/درباره برادر بیژن امکانیان هم توضیح دهید که چطور دبیر کانون پخش شده؟؟ آیا کارمندی در دفتر پخش برادر امکان حضور در شورای مرکزی کانون پخش را فراهم آورده؟؟/آیا حواستان هست که افعال اخیر شما نتیجه ای جز چنددستگی پخش کنندگان ندارد؟/ آیا بناست به مانند انشقاق تهیه کنندگان با چنددستگی پخش کنندگان، استضعاف بیش از پیش موسسات پخش را شاهد باشیم؟؟/به بدنه سینمای ایران نوید این را میدهیم که به زودی و با ابلاغ آیین نامه ضدانحصاری پخش از طریق مقامات بالایی ارشاد، بساط مافیای اکران و دفاتر صوری پخش کاملا جمع خواهد شد!!

سینماروزان: اظهارات مرتضی شایسته مدیرعامل هدایت فیلم درباره ثبت کانون پخش کنندگان در وزارت کار و معرفی شورای مرکزی این کانون با واکنش نایب رییس منتخب در آخرین انتخابات کانون پخش مواجه شد.

ناصر شعبانی عضو هیات مدیره و نایب رییس کانون پخش کنندگان با ابراز تعجب از سخنان مرتضی شایسته به سینماروزان بیان داشت: شهریورماه امسال مجمع عمومی کانون پخش کنندگان با حضور بیش از دوسوم اعضا برگزار شد و در آن مجمع بنا شد برای تعیین هسته مرکزی صنف انتخابات برگزار شود و بعد از برگزاری انتخابات رسمی با حضور دوسوم پخش کنندگان، تعدادی از همکاران به عنوان اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند.

شعبانی ادامه داد: برای حضور در انتخابات مذکور از تمام اعضا دعوت کردیم که در انتخابات حضور یابند ولی برخی از آقایان تمامیت خواه(؟؟!) در انتخابات حضور پیدا نکردند و حالا به ناگاه خبر آمده همان غایبان انتخابات بدون هماهنگی با شورای مرکزی قانونی کانون پخش، سر از وزارت کار درآورده و صنف را در وزارت کار ثبت کرده اند!!!

نایب رییس هیأت مدیره کانون پخش افزود: باید از همکارمان مرتضی شایسته که به معرفی اعضای جدید شورای مرکزی پخش پرداخته بپرسیم  مجمع عمومی پخش برای تصمیم گیری ثبت در وزارت کار چه زمانی برگزار شده و افرادی که ایشان به عنوان شورای مرکزی کانون ازشان نام برده در کدام انتخابات رأی آورده اند؟؟ جناب شایسته! دقیقا بگویید چند نفر در مجمع شما شرکت کرده اند و اصلا چرا بیش از دوسوم اعضای پخش از برگزاری این مجمع خبر ندارند؟؟ دوست عزیزمان مرتضی شایسته درباره برادر بیژن امکانیان هم توضیح دهند که چطور دبیر کانون پخش شده؟؟ مگر ایشان دفتر پخش دارد؟ آیا کارمندی در دفتر پخش برادر امکان حضور در هیأت مدیره را فراهم می آورد؟؟

ناصر شعبانی با مرور اتفاقات مرتبط با انشقاق تهیه کنندگان اظهار داشت: یادمان نمیرود که زمانی نه چندان دور تمامیت خواهی برخی همکاران به چنددستگی و در نهایت استضعاف بدنه تهیه کنندگان منجر شد. آقای شایسته! آیا حواستان هست که افعال اخیر شما نتیجه ای جز چنددستگی پخش کنندگان و استضعاف موسسات پخش به دنبال ندارد؟

ناصر شعبانی در انتهای گفتگوی خود بیان کرد: کانون پخش سینمای ایران به مدیریت حبیب اسماعیلی به قوت خود باقیست و با مسئولین سینمایی هم تعامل کافی را دارد. از عموم سینماداران میخواهیم فقط با کانون قانونی پخش هماهنگ باشند. این نوید را هم به بدنه سینمای ایران میدهیم که به زودی با ابلاغ آیین نامه ضدانحصاری پخش از طریق مقامات بالایی ارشاد، بساط مافیای اکران و دفاتر صوری پخش به طور کامل جمع خواهد شد. به برادر عزیزمان مرتضی شایسته هم توصیه میکنیم از امتداد اختلافات بپرهیزند چون در کانون پخش به روی تمامی پخش کنندگان فعال و از جمله ایشان باز است.

لازم به ذکر است اعضای هیات مدیره کانون پخش کنندگان سینمای ایران شامل حبیب اسماعیلی(رییس هیات مدیره)، اصغر بانکی( خزنه دار) ،ناصر شعبانی(نایب رییس) ،حسین فرحبخش و داریوش باباییان( اعضای هیأت مدیره )و محسن مسافرچی(بازرس) می باشد.