1

واکنش معاون سیما به چرایی عدم حضور «پویول» در برنامه فردوسی‌پور⇐هیچ ربطی به موهایش ندارد!/لزومی ندارد یک چهره خارجی برای چند دقیقه حضور در تلویزیون، چندصدمیلیون دریافت کند!/برنامه‌سازان{فردوسی‌پور؟} از خلاقیت‌های خودشان برای حمایت از ورزشکاران استفاده کنند/پرداخت چندصدمیلیونی به کارشناسان خارجی برای چند دقیقه حضور ولو اینکه از سوی اسپانسر هم صورت بگیرد، ممنوع است!

سینماروزان: عدم صدور اجازه حضور «کارلوس پویول» به عنوان کارشناس در برنامه «2018»عادل فردوسی پور موجی از شایعات را درباره دلیل این عدم حضور شکل داده است؛ شایعاتی که از بلندی موی پویول تا صرف هزینه هنگفت برای این حضور را  دربرمیگرفت.

مرتضی میرباقری معاون سیما درباره چرایی این عدم حضور به فاطمه عودباشی در «جام جم» گفت: بعد از دعوت فیگو کاپیتان تیم ملی پرتغال در برنامه سال گذشته حواشی زیادی شکل گرفت که لزومی ندارد یک یک چهره خارجی برای حضور چند دقیقهایاش در برنامه ورزشی، چند صدمیلیون پول دریافت کند.

وی ادامه داد: همان موقع رسانه ملی اعلام کرد که هزینه حضور این چهرههای خارجی از سوی اسپانسرها بوده و به هیچ وجه از بودجه صدا و سیما هزینه نشده است. این مسأله در رسانه ملی ولو اینکه اسپانسر هزینه حضور یک کارشناس خارجی را بدهد مورد بررسی قرار گرفت و رئیس شورای ورزش سیما بعد از بررسی و اینکه جلوی حواشی را بگیرد، رسما ابلاغ کرد دعوت از کارشناسان خارجی در برنامههای ورزشی و پرداخت چندصدمیلیونی برای چند دقیقه حضور ولو اینکه از سوی اسپانسر هم صورت بگیرد، ممنوع و مخالف سیاستهای رسانه ملی است. بنابراین ما از ابتدا هم تصمیمی برای حضور کارشناس خارجی در برنامه 2018 نداشتیم.

معاون سیما افزود: بهتر است به جای پرداختن به حواشی، انرژی خودمان را برای حمایت از تیم ملی قرار بدهیم. همچنین برنامه سازان نباید درگیر حاشیه شوند و از خلاقیتهای خودشان برای حمایت از ورزشکاران استفاده کنند. هدف ما در رسانه ملی تاکید بر امیدآفرینی است. بنابراین هماهنگی برای حضور کارشناس خارجی صورت نگرفته بود.

معاون سیما در پاسخ به این سوال که برخی اظهار کردهاند که رسانه ملی به خاطر پوشش ظاهری پویول با حضورش مخالفت کرده است؟ توضیح داد: شایعه عدم حضور این کارشناس به دلیل ظاهرش از سوی بی.بی.سی انتشار یافته و رسانه ملی این مساله را صد در صد تکذیب میکند.