1

واکنش مدیرکل سینمای حرفه‌ای به حاشیه‌های یک دستورالعمل⇐پس از برگزاری جلسه با شورای صنفی نمایش، مصادیق فیلمهای کمدی-ممنوع العرضه در محرم- به طور رسمی اعلام خواهد شد/بعد از این جلسه ترکیب اکران تغییر خواهد کرد

سینماروزان: چهارشنبه گذشته بود که محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای ارشاد در دستورالعملی به شورای صنفی نمایش خواهان ممانعت از اکران آثار کمدی در ماه محرم شده بود بدون آن که براساس پروانه های صادرشده، فهرست فیلمهای گونه کمدی و البته بازه زمانی اجرای طرح را بیان کند.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان همان عدم شفاف سازی موجب شد که ابتدای علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران که پخش کمدی«ساعت 5عصر» را برعهده دارد از کمدی نبودن فیلم(!!!) و ادامه اکران آن در ماه محرم بگوید و غلامرضا فرجی برادر بزرگتر محمدرضا فرجی که هم سخنگوی شورای صنفی نمایش است و هم مدیر پخش حوزه هنری، از ادامه اکران دو فیلم کمدی «…5عصر» و «من و شارمین» در محرم خبر دهد!(اینجا و اینجا را بخوانید)

از آنجا که حتی در بانک فیلمنامه خانه سینما هم «…5عصر» به عنوان کمدی ثبت شده و در تبلیغات آن نیز یکسره بر کمدی بودن تأکید شده این مسأله پرسشهای فراوانی را پیش روی مخاطبان قرار داد که چرا سخنگوی شورای صنفی نمایش که در حوزه هنری هم مسئولیت دارد بین کمدی مدیری با دیگر کمدیها مثل «اکسیدان» فرق گذاشته است؟

محمدرضا فرجی، مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی در پاسخ به این تناقضات به «سینما» گفت: بخش‌نامه‌ای که خطاب به شورای صنفی نمایش صادر شد، بیشتر جنبه یادآوری داشت نه ابلاغیه. درباره مصادیق هم قرار بر این شد که شورای صنفی نمایش در جلساتی فیلم‌های مدنظر را مشخص کند. به همین دلیل، در بخش‌نامه اشاره‌ای به نام هیچ فیلمی نشد.

فرجی از برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای شورای صنفی اکران درباره بررسی مجدد این موضوع خبر داد و گفت در صورت لزوم و پس از بررسی مجدد، نام فیلم‌ها به صورت مصداقی به شورای صنفی نمایش اعلام خواهد شد.

او در پاسخ به اینکه آیا احتمال تغییر ترکیب اکران پس از جلسات وجود دارد، گفت: بله احتمال آن وجود دارد و در صورتی که در این زمینه به نتیجه مشخصی برسیم، حتما اقدام خواهیم کرد.