1

واکنش عجیب محمدمهدی عسکرپور به پیشنهاد منوچهر محمدی مبنی بر تعطیلی جشنواره جهانی(؟) فجر جهت جبران خسارت کرونایی سینماها⇐نباید گذاشت این “پایگاه‌های مقاومت فرهنگی”(!!) از میان رود

سینماروزان: تعطیلی کرونایی سینماها که به‌نظر میرسد حالا حالاها هم ادامه داشته باشد ضرر و زیانی را به سینماداران وارد کرده که برای جبرانش، پیشنهاداتی مختلف طرح شده. از جمله این پیشنهادات، تعطیلی محافل بودجه‌خوار دولتی و کاستن از بودجه‌های هنگفت پشتیبانی زیرمجموعه‌های دولتی سینما و صرف هزینه بجامانده، برای کمک به سینماداران آسیب‌دیده است.

منوچهر محمدی تهیه‌کننده سینما به تازگی به مدیران سینما پیشنهاد داد برای یک سال هم که شده جشنواره موسوم به جهانی فجر را تعطیل کنند و بودجه‌اش را صرف جبران خسارت سینماداران کنند.(اینجا را بخوانید)

حالا محمدمهدی عسکرپور که اخیرا دبیر جشنواره جهانی فجر هم شده در اظهاراتی برای ایسنا، پیشنهاد تعطیلی چنین محافلی را عوامفریبانه خوانده و مدعی شده این پایگاههای مقاومت فرهنگی نباید از میان بروند!

عسکرپور البته توضیح نداده پیشنهاد خودش برای جبران ضرر و زیان سینماداران چیست؟ و البته محافل بودجه‌خواری که حتی در داخل هم بلیت‌فروشی، چندانی ندارند چگونه به “پایگاه مقاومت فرهنگی” بدل شده‌اند؟؟؟ و اگر واقعا برمبنای فلسفه مقاومت فرهنگی اداره می‌شوند چرا گرفتار یک دیوان‌سالاری پرمدیر و پرمشاور و پرکارمند شده‌اند؟؟ مگر نمی‌توان مقاومت فرهنگی را با یک گروه چابک‌ کم‌تعداد ولی متخصص پیش برد؟؟

عسکرپور نوشته است: به نظرم طرح تعطیلی رویدادهای سینمایی با بیان بی‌فایده بودنشان به نفع تعدادی مجموعه‌دار که اتفاقاً از جهت تعداد، بسیار کم و از جهت مال و اموال بسیار پرقدرتند، باظاهر تا حدی عوام فریبانه‌اش یک تیر است بادو نشان: جذب مالی بودجه(هرچه قدر که امکان دارد) برای کسانی که سودهای چند ساله‌شان کاملا به خودشان مربوط بوده و ضرر اخیر را به حساب بیت‌المال می گذارند و  از سر راه برداشتن باقیمانده “پایگاه‌های مقاومت فرهنگی” سینما، به نفع سیطره کامل سینمای سطحی و فاقد استاندارد که دیر زمانی است با سرمایه‌گذاری همین دوستان سینمادار همانند ویروسی واگیردار به جان سینمای ملی افتاده است!