1

واکنش صادقانه رضا مقصودی به کش‌دار بودن بی‌جهت “دوپینگ”⇐این فیلمنامه اساسا سینمایی و برای ۱۵ سال پیش و برای یک شرکت دارویی یا نوشابه‌سازی بود!!/تمایل نداشتم برای تلویزیون کار کنم و برای همین این فیلمنامه را دادم بلکه دست از سر ما بردارند ولی در کمال تعجب…!

سینماروزان: سریال نوروزی شبکه سوم که توسط نیروهای نواصولگرا اداره میشود “دوپینگ” نام دارد؛ سریالی که خط اولیه داستان آن جذاب است ولی امتداد بیهوده به این خط اولیه، از جذابیت سریال کم کرده و آن را کشدار نموده است و انگاری که طرح اولیه برای فیلمی ۹۰ دقیقه‌ای نگاشته شده و حالا با کشدار کردن به سریال بدل شده.

رضا مقصودی کارگردان “دوپینگ” با اعتراف صادقانه به اینکه طرح اولیه “دوپینگ” سینمایی بوده به فرهیختگان گفت: این فیلمنامه اساساً سینمایی برای 15-10 سال پیش بود. برای شرکت دارویی یا نوشابه‌سازی(!) بود که ساخته نشد و فانتزی بود!!

مقصودی ادامه داد: امسال تلویزیونی وقتی خواست به آنها سریالی را بدهیم من خیلی تمایل نداشتم برای تلویزیون کار کنم. این را نوشته بودم و به تلویزیون دادم برای این که دست از سر ما بردارد و در کمال تعجب دیدم این را دوست داشتند. انتظار نداشتم مدیریت فیلم و سریال شبکه دوست داشته باشند. پیگیر بودند تا این کار به سرانجام رسید.

مقصودی با تاکید بر سینمایی بودن “دوپینگ” افزود: این کار سینمایی بود و دو شخصیت دختر و پسر داشت. این فرمی نبود. بعد مجبور بودیم خانواده، شخصیت، ماجرا، قصه‌های فرعی اضافه کنیم و این سروشکل گرفت و وسعت بیشتری پیدا کرد. در فرصت کمی که داشتیم، یعنی از مهر ماه شروع به فیلمنامه نوشتن کردیم و دو ماه و نیم تا سه ماه بیشتر برای نگارش فرصت نداشتیم و فرصت بازنویسی نداشتیم. شخصاً فیلمنامه‌های من در بازنویسی قوت بیشتری می‌گیرند.

این کارگردان با اذعان به ضعف سریالش افزود: در این کار رگه‌های ضعف را می‌بینم و نکات ریزی وجود دارد که اگر فرصت بازنویسی داشتم کیفیت بهتری پیدا می‌کرد. این فرصت را در بازنویسی نداشتیم. الان که کار را نگاه می‌کنیم افسوس می‌خوریم که ایکاش فلان مورد را می‌نوشتیم یا فلان اتفاق نمی افتاد.