1

تمکین شورای مرکزی کانون کارگردانان به سه عضو معترض شورا⇐ به‌زودی یک مجمع عمومی فراگیر برگزار شده و تصميم‌گيري در مورد ادامه فعاليتها به مجمع سپرده خواهد شد!

سینماروزان: بیانیه سرگشاده سه عضو شورای مرکزی کانون کارگردانان سینما درباره چرایی ثبت کانون در وزارت کار فقط با ۲۲ عضو و نادیده گرفتن بیش از ۳۰۰ عضو کانون و همچنین چرایی عدم برگزاری مجمع عمومی برای انتخاب شورای مرکزی کانون باوجود پایان فرجه قانونی هیات رییسه فعلی(اینجا را بخوانید) با واکنش شورای مرکزی کانون مواجه شد.

شورای مرکزی کانون درکنار ارائه توضیحات خود درباره روال ثبت صنف در وزارت کار، وعده برگزاری عنقریب مجمع عمومی کانون برای تصمیم‌گیری درباره ادامه فعالیتها را داده است که می‌تواند تمکینی باشد به گلایه‌های سه عضو شورا در چرایی عدم برگزاری مجمع عمومی!

متن توضیحات شورای مرکزی کانون را بخوانید:

اعضاي محترم كانون كارگردانان سينماي ايران در آخرين مجمع عمومي خود ماموريتي را به شوراي مركزي محول کرد و آن ثبت قانوني كانون در وزارت كار بود ؛ مهمی که به دلایل مختلف در شوراهای پیشین کانون عملی نشده بود. اين مهم با پيگيري تمام اعضاي شوراي مركزي در یک سال گذشته و با برگزاری جلسات متعدد با نمايندگان وزارت كار درحال انجام و پیشرفت است و بخصوص اعضای فعال در این زمینه قطعا تا انجام كامل این ماموریت به كار قانوني خود ادامه داده و ضمن مقاومت در برابر هرگونه كارشكني جریانی كه خواسته هاي شخصی و یاصنوف ديگر را در كانون جستجو و پيگيري مي كنند ، ازین مهم دست بر نمیدارند. جریانی که بارها اطلاعات کانون را به خارج از آن و صنوف نه چندان خیرخواه منتقل می کرده و از آنجایی که آنچه برای دیگر اعضا اولویت داشت نه این بازی‌های رسوا که موجودیت قانونی و مقتدر کانون بود ، با متانت و سعه صدر سعی در تحمل آنان و اصلاح افکار و کردارشان داشته اند.

با توجه به اينكه در شرایط فعلی برگزاري مجمع عمومي طبق معمول و با حضور تمام اعضاي كانون عملی نبود ، هيئت مديره انجمن صنفي كارگردانان پس از مشورت با تعدادی از باتجربه‌های صنف ضمن حضور رئیس هیات مدیره خانه سینما و با توجه به این مسئله که نماینده محترم وزارت کار اجازه برگزاری مجمع با تعداد بیش از پنجاه نفر را نمی داد ، تصميم گرفت ، به طور قانوني ، و با دعوت از پيشكسوتان و تعدادی از کارگردانان جوان مجمع خود را برگزار كند ؛ تا همان فرصت طلباني كه الان از عدم شركت نماینده كانون در شوراي صنفي اكران گله مي كنند فردا مدعي نداشتن نماينده در هيئت مديره خانه سينما نیز نشوند.

شوراي مركزي بارها تاكيد كرده كه اين وظيفه اي خطير بود كه برعهده ما قرار گرفته و قطعا پس از ثبت كامل کانون در وزارت کار و دريافت شناسه بدون تردید و مکث تمام اعضاي كانون کارگردانان به عضويت رسمی انجمن كارفرمايي در آمده و علیرغم اینکه جریان کوچکی سعی می کرد که کارگردان های تک فیلمه از عضویت در این انجمن صنفی کارفرمائی محروم شوند (!) دیگراعضای شورا جلوی این حرکت تخریبی را هم گرفتند.

البته و با به ثمر نشستن تلاشها ، که بسیار نزدیک است ، شورای مرکزی بلافاصله با برگزاري یک مجمع عمومي فراگیر ، ضمن توضیح و شرح کامل و دقیق اقدامات به عمل آمده ، تصميم گيري در مورد ادامه فعاليت هاي خود را به عهده مجمع عمومی قرار خواهد داد.

لازم به ذكر است شوراي مركزي كانون بر اساس صورتجلسه موجود در تاریخ چهارشنبه هشتم مردادماه جاری راي گيري براي انتخاب نماينده قانوني خود را در محل کانون و با حضور همه اعضای فعال شورا انجام داده و با اكثريت آرا نماينده خود را جهت حضور در مجمع عمومی خانه سینما انتخاب کرده است اما جريان كوچكي كه به نظر می رسد بازيچه بدخواهان کانون و در پی فروپاشی و تفرقه، آن هم در مقطع حساس انتخابات هیات مدیره خانه سینما هستند، تمام تلاششان را كرده و می کنند تا كانون نماينده‌اي در انتخابات هيئت مديره خانه سينما نداشته باشد.

باید ذکر کنیم که این جمع کوچک يك هفته زمان داشتند تا به مجمع عمومي قانوني اعتراض كنند و حالا پس از حدود يك ماه و درست درزماني كه نماينده مورد نظرشان براي هيئت مديره خانه سينما راي نياورده معترض شدند و عوام فريبانه فرياد طرفداري از اعضاي كانون سر مي دهند! و جاي سوال است كه در اين چند هفته چرا سكوت كرده اند و هيچ عكس العملي به این مجمع عمومي به قول آنها غير قانوني! نداشته اند؟؟

ما اکثریت اعضاي هيئت مديره حرف هاي ناگفته زيادي داريم كه در اولين مجمع عمومي تمام آنها را در محضر تمامي اعضاي شريف و محترم و فهيم خود خواهيم زد و اجازه نمي دهيم عده اي محدود ، ساده‌لوحانه اما با جنجال سازي هايي كه معمولا در سابقه آنها به دفعات ديده شده ، تلاش هاي دوساله اعضاي ديگر را از بين ببرند و با در خطر قرار دادن موجودیت کانون و منافع صنفی حرفه ای اعضای آن ، اينچنين شعارهاي بي‌پايه بدهند.