1

واکنش سخنگوی شورای صنفی نمایش به تعلیق دوباره اکران فیلم مجیدی⇐دیگر نمی‌تواند سرگروه‌دار اکران شود!!⇔پرسش: یعنی می‌تواند بدون سرگروه در نوروز اکران شود؟ با این حساب تکلیف قاعده محرومیت شش ماهه از اکران بخاطر تعلیق نمایش چه خواهد شد؟

سینماروزان: تعلیق دوباره اکران «پشت ابرها»ی مجید مجیدی به بهانه آماده نبودن نسخه دوبله، پرسشهایی جدی درباره تعلیق شش ماهه اکران آن توسط شورای صنفی نمایش را موجب شد.

به گزارش سینماروزان غلامرضا فرجی سخنگوی شورای اکران اما بی توضیح درباره این تعلیق اکران، صرفا از این گفته که این فیلم دیگر نمی تواند سرگروه‌دار اکران شود؛ یعنی فیلم مجیدی می‌تواند بدون سرگروه در نوروز اکران شود؟؟

فرجی به «مهر» گفت: فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی قرار بود از چهارشنبه دوم اسفند ماه در سینماهای کشور اکران شود که به دلیل نقص فنی اکران آن به تعویق افتاد. این دومین بار است که این فیلم سینمایی به دلیل نقص فنی اکران عمومی خود را به تعویق می اندازد و به همین دلیل روز دوشنبه هفتم اسفند ماه مساله اکران «آن سوی ابرها» در جلسه شورا طرح می شود تا تصمیم گیری نهایی صورت گیرد. البته یک طرف قضیه پردیس سینمایی کورش است و باید دید این سرگروه سینمایی نکته ای درباره این مساله دارد یا خیر.

وی توضیح داد: تا زمانی که این مساله در شورای صنفی نمایش طرح نشود نمی توان درباره آن اظهارنظر کرد. در واقع باید نظر تهیه کننده و پخش کننده به شورا ارایه شود تا تصمیم گیری شود. براساس آیین نامه شورای صنفی نمایش هر فیلمی که از سرگروهی تحت هر شرایطی انصراف می دهد نمی تواند دیگر در سرگروه اکران شود، اما باید دید در شورای صنفی نمایش چه تصمیمی برای این فیلم گرفته می شود.