1

واکنش روابط عمومی صداوسیما به شایعه استعفای سرافراز⇐استقبال از ویژه‌برنامه‌های سال تحویل دلیل شایعه‌سازی است!

سینماژورنال: در حالی که ساعاتی قبل یک رسانه اصلاح طلب از غیبت ده روزه محمد سرافراز رییس سازمان صداوسیما در محل کارش خبر داده بود(اینجا را بخوانید) با این حال روابط عمومی رسانه ملی با انتشار بیانیه ای این شایعه را یک شیطنت رسانه ای دانسته است.
به گزارش سینماژورنال در متن بیانیه روابط عمومی صداوسیما بر حضور سرافراز در روزهای پایانی سال در محل کارش تأکید شده و در توجیهی غریب از این گفته شده که دلیل شایعه سازی، استقبال مخاطبان از برنامه های سال تحویل رسانه ملی است.
سینماژورنال متن کامل بیانیه روابط عمومی صداوسیما را ارائه می دهد:
مصداق بارز بداخلاقی
 در پی انتشار مطلبی با عنوان “عدم حضور رئیس صداوسیما در محل کارش ده روزه شد” در صبح سه شنبه سوم فروردین 95 که در برخی پایگاه های خبری و شبکه های مجازی انتشار یافت، روابط عمومی صداوسیما با هدف روشنگری نسبت به این شیطنت رسانه ای که مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و بد اخلاقی است، ذکر توضیحاتی را ضروری می داند.
در حالی که دو روز از آغاز سال جدید می گذرد بار دیگر شایعه پراکنی ها با هدف تضعیف و تخریب رسانه ملی از سر گرفته شده که این بار برحضور نداشتن دکتر سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در روزهای پایانی سال 94در محل کارش تاکید می شود.
این در حالی است که روزهای پایانی سال 94جزو پرکارترین روزهای کاری دکتر سرافراز به شمارمی رود که از جمله می توان به دیدار وزیر آموزش و پرورش و معاونانش در آخرین جلسه شورای معاونان صداوسیما در25 اسفند اشاره کرد و یا حضور رئیس رسانه ملی به همراه معاون سیما در مراسم آغاز پخش اچ دی شبکه مستند در 27 اسفند را نام برد و یا به انجام مصاحبه ایشان در خصوص برنامه های سال آینده رسانه ملی اشاره کرد، که هر سه رویداد در روزهای پایانی سال 94 تحقق یافته بود و اخبار آن نیز در رسانه ها و ازجمله رسانه هایی که اقدام به انتشار شایعه اخیر کردند، بازتابی گسترده داشت.
یکی از دلایل شایعه سازی، استقبال از ویژه برنامه های سال تحویل است
واقعیت این است که رسانه های منتقد رسانه ملی که چندی پیش طرح آن‌ها در ایجاد شایعه استعفای دکتر سرافراز با شکست مواجه شد این بار این شایعه را با سرتیتر تازه ای ارائه کرده اند تا با عملیات جنگ روانی – رسانه ای، استراتژی حذف را پیش برده و از طریق دامن زدن به انواع شایعات به زعم خویش به تضعیف رسانه ملی و مدیریت آن بپردازند. یکی ازدلایل این شایعه سازی را می توان در استقبال مخاطب از ویژه برنامه های تحویل سال رسانه ملی دانست.
در حالی که رسانه های منتقد بر تهی بودن دست رسانه ملی در ایام نوروز تاکید می کردند و اینکه صدا و سیما برای ایام نوروز، طرح و برنامه خاصی ندارد، اما در این مورد نیز پس از استقبال مخاطبان از ویژه برنامه های تحویل سال، به نتیجه نرسیدند و لذا با شایعه عدم حضور دکتر سرافراز در محل کارش، پروژه حذف و تضعیف را با استراتژی جدید پی گرفتند.
صداوسیما با قدرت به راه خویش ادامه می دهد
بی شک، همانگونه که ریاست محترم سازمان صداوسیما در آخرین مصاحبه خود بر آن تاکید داشتند  صدا و سیما همچنان قدرتمند و با تکیه بر اصول و منافع ملی به راه خویش ادامه داده و اهداف و آرمان های خود را استوارتر از پیش دنبال خواهد کرد.
همچنین در این مسیر از ظرفیت و امکانات قانونی خود در طرح شکایت و پیگیری های حقوقی درباره شایعه پراکنی های اخیر که منبع آن شناخته شده است، استفاده می کنیم.