1

واکنش رسانه اصولگرا به افشای ردّپای دو مجری تلویزیون به نامهای «م.م» و «الف.ع» در پرونده تخلفات یک موسسه مالی-اعتباری⇐این مجریان همانهایی هستند که مدام به گلایه از حیف و میل بیت‌المال پرداخته بودند!!/این فقط بخشی از تخلفاتی است که در این سالها توسط چهره‌های مطرح صورت گرفته/چرا شورای نظارت بر صداوسیما سکوت کرده؟/صداوسیما باید درباره این ماجرا و ارتباطات مجریان با اسپانسرها به طور صریح شفاف‌سازی کند

سینماروزان: انتشار خبر درگیری دو مجری تلویزیون با نامهای «م.م» و «الف.ع» در پرونده تخلفات یک موسسه مالی-اعتباری و دریافتیهای میلیاردی این دو مجری از این موسسه(اینجا را بخوانید) با انتقاد فراوان مخاطبانی روبرو شده که ریاکاری چنین چهره هایی و ژست مظلوم نمایی و دردمندی آنها را به چالش کشیده اند.

رسانه اصولگرای «جوان آنلاین» با مرور این افشاگری به صراحت از مدیران صداوسیما خواسته است درباره این تخلفات شفاف سازی کنند و درباره ارتباطاتی که میان مجریان با اسپانسرهای برنامه های مختلف وجود دارد اطلاع رسانی کنند.

«جوان آنلاین» نوشته است:  کسانی در پرونده این موسسه مالی-اعتباری مبالغ میلیاردی را دریافت نموده‌اند که همواره راز محبوبیت‌شان در مردمی بودن و انعکاس دغدغه‌ها و بیان مشکلات اقتصادی مردم دردمند جامعه بوده است. در واقع “م. م” و “ا. ع” مجریانی هستند که بار‌ها در برنامه‌های خود با زبان طنز یا جدی از حیف و میل بیت المال و پرداخت‌های غیرمتعارف صاحبان نفوذ و قدرت و عدم شفافیت مالی مسئولان، گلایه‌های تندی داشته‌اند، و حالا گویی آسیاب گردیده و نوبت به خودشان رسیده تا در مظان اتهام دریافت رقم‌های نجومی از یک مؤسسه غیرقانونی باشند!

این رسانه ادامه داده است: البته افشای پرونده مذکور و میزان اعداد و رقم‌هایی که دو مجری مشهور از طریق یک موسسه مالی دریافت کرده‌اند به این مورد ختم نمی‌شود و در سال‌های اخیر پرسشهای بسیاری درباره پشت پرده برنامه‌های این چنینی به وجود آمده که رسانه‌ای نشده است. تمام این موارد یک علامت سوال بزرگ در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که با توجه به حاشیه‌های پیش آمده در مورد برنامه‌های تلویزیونی آیا زمان آن فرا نرسیده تا مجریانی که خود همیشه در مقام پرسشگر و مطالبه‌گر بوده‌اند، امروز به حواشی پیش آمده و دریافت مبالغ نجومی به طور شفاف و صریح پاسخ دهند؟

«جوان آنلاین» با مخاطب قرار دادن مدیران صداوسیما افزوده است: سازمان صداوسیما نیز باید پاسخگو باشد و درباره میزان دریافتی‌های مجریان، سهم آن‌ها از مسابقات پیش‌بینی، ارتباط‌شان با اسپانسر‌ها و جزئیات مالی برنامه‌ها با مردم شفاف برخورد کند و گزارش کاملی از مسائل مالی برنامه‌های تلویزیون، پیش چشمان مردم و رسانه‌ها قرار دهد.

این رسانه آنلاین تأکید کرده است: سوال دیگری که باید «شورای نظارت بر سازمان صداوسیما» به آن پاسخ دهد سکوت این شورا در مواجهه با تخلفات مشهود برنامه‌های تلویزیون است. مگر نه اینکه یکی از وظایف این شورا، نظارت بر عملکرد مالی برنامه‌های پرمخاطب و اسپانسر‌ها و رابطه هاشان با مجریان و مدیران صداوسیما است؟ اگر شورای نظارت به وظیفه خود عمل می‌کرد شاید شاهد این گونه اخبار تأسف‌بار از سازمانی که به تعبیر امام خمینی (ره) قرار است به مصاف یک دانشگاه عمل کند نباشیم. اتفاقی که هنوز دیر نیست و مسئولان و متولیان رسانه ملی باید با برخوردی قاطع، هرچه زودتر دامان مجموعه بزرگ صداوسیما را از تخلفات پیش آمده پاک کنند.