1

آیا برای پرسشهای دوپهلوی مسعود ده‌نمکی پاسخی هست؟⇐چرا ایران روی ویبره است؟/زمین آدم‌ها را می‌لرزاند یا آدم‌ها زمین را!؟؟

سینماروزان: بیش از یک ماه است که ایران کانون زلزله شده است؛ زلزله هایی که از کرمانشاه آغاز شد و بعد از گذر از کرمان به تهران رسید؛ سایه سنگین زلزله بر سر ایران باعث شده پرسشهایی درباره چرایی آن شکل گیرد.

به گزارش سینماروزان مسعود ده نمکی کارگردانی که در آخرین فیلم خود «رسوایی2» تصویری آخرالزمانی از زلزله ویرانگر تهران ارائه کرده در واکنشی دوپهلو به زلزله های پیوسته اخیر طرح سوال کرده که زمین آدمها را میلرزاند یا بالعکس؟؟؟

ده نمکی گفته است: در زلزله چهارشنبه‌ها حکمتی است شهر ما در فیلم رسوایی فرضی بود. مردمش فرضی و مسولینش هم فرضی ولی حرفش واقعی و شایعه نزول بلا در چهارشنبه آخر سال شایعه بود. اما در طول تاریخ روز چهارشنبه شاهد بلایای زیادی بوده است. همه چیز تصادفی است مثل فیلم فارسی‌های قبل از انقلاب. جدی نگیرید. همانطور که گذشتگان جدی نگرفتند. یک شبی در خیابانیم و یا در جلسه ستاد بحران. بعد همه چیز عادی می‌شود.

این کارگردان تأکید کرده است: اما باید دانست که بلایای طبیعی برای هر طبقه از مردم یک معنی دارد. ابتلا و امتحان و هشدار و یا عذاب. همه را با یک چوب نرانید. حالا چرا ایران روی ویبره است خودش حکمتی دارد که اهل ذوق و معنا باید بیان کنند. یکی نیست بگوید بالاخره زمین آدم‌ها را می‌لرزاند یا آدم‌ها زمین را!؟