1

واکنش حبیب اسماعیلی و مرتضی شایسته به نظام‌نام تازه اکران⇐امیدواریم به اتفاقات بهتر برای سینمای مستقل/امیدواریم نارضایتی‌ها کمتر شود

سینماروزان: ابلاغ نظام نامه ای تازه برای اکران 97-98 که بازخوردی بود به حجم بالایی از اعتراضات نسبت به آشفتگی اکران96 که اول بار توسط رسانه های مستقل مورد نقد قرار گرفت، با واکنش دو پخش کننده سرشناس ایرانی مواجه شده است.

به گزارش سینماروزان حبیب اسماعیلی مدیرعامل موسسه رسانه فیلمسازان با خوش بینی به نظام نامه تازه اکران به «شرق» گفت: تصور می‌کنم سال آینده شرایط بهتری را در اکران تجربه خواهیم کرد، در تمامی این سال‌ها سینمای مستقل مهجور واقع شده است و امیدوارم با نظام‌نامه جدید اکران، برای این نوع سینما اتفاقات بهتری رقم بخورد.

او ادامه داد: تشکیل شورای‌عالی اکران نیز اتفاق مثبتی است که به روند نمایش فیلم‌ها کمک خواهد کرد. از طرف دیگر تعداد گروه‌ها از شش گروه به هفت ارتقا پیدا کرده و می‌توان از این شرایط بهره‌برداری درست‌تری کرد و با تمامی فیلم‌ها به شیوه یکسان رفتار کرد. زمانی که یک سینما به سرگروه تبدیل می‌شود، قطعا مسئولیت هم بیشتر شده و به‌نوعی امانت‌دار سینمای ایران می‌شود و اتفاق خوبی در چرخه اکران خواهد بود.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: امیدوارم در سال جدید عدالت برای اکران تمامی فیلم‌ها رعایت شود و سینما به سمتی حرکت کند که از ظرفیت پردیس‌های سینمایی که روز‌به‌روز به تعدادشان اضافه می‌شود بهتر استفاده کنیم.

مرتضی شایسته مدیرعام موسسه هدایت فیلم نیز از تغییرات اعمال‌شده ابراز رضایت کرد و گفت: نظام‌نامه جدید درمجموع نسبت به قبل بهتر شده و نظرات کانون پخش‌کنندگان هم اعمال شده است.

او ادامه داد: امیدواریم با اعمال این تغییرات نارضایتی‌ای که از شیوه اکران در سال جاری برای بسیاری از سینماگران وجود داشت، از بین برود و هیچ‌کس از شرایط اکران ناراضی نباشد.