1

واکنش حبیب اسماعیلی به انتقاد سعید سهیلی از تبعیض صداوسیما در پخش تیزر آثار اکران نوروزی⇐این حمیت صنفی الگویی است برای رئوس خانه سینما

سینماروزان: ساعاتی بعد از گفتگوی انتقادی حبیب اسماعیلی یکی از تهیه کنندگان “سه بیگانه” درباره تبعیض رسانه ملی در پخش تیزر آثار سینمایی، سعید سهیلی تهیه کننده و کارگردان “گشت2” هم به انتقاد از این تبعیض پرداخت.

سهیلی با به اشتراک گذاری تصویری از پوستر “سه بیگانه” نوشت: تیزر برخی فیلمها مثل نقل و نبات درحال پخش است اما این فیلم بخش خصوصی هیچ تیزری ندارد.

این همراهی صنفی سهیلی با واکنش مثبت حبیب اسماعیلی مدیر موسسه پخش رسانه فیلمسازان روبرو شده که با نگارش یادداشتی به لزوم حمیت صنفی در عرصه رقابت ناعادلانه تاکید کرده و مجددا از رسانه ملی خواسته که واقعا “ملی” باشد و نه فقط مختص دسته ای خاص.
اسماعیلی نوشته است: مایه خرسندی است که همچنان در سینمایمان همکارانی را داریم مانند سعید سهیلی که می کوشند معنای واقعی توجه به منافع صنف را الویت اظهارنظر قرار دهند. در شرایطی که فیلمهایی مانند “سه بیگانه” و “گشت2” با حداقل تیزر روبرویند اما اقبال مخاطبان به این آثار متعلق به بخش خصوصی روزبروز در حال افزایش است و این چه معنایی دارد جز فاصله گرفتن سیاستگذاری تلویزیون از خواسته مخاطب؟
امید داریم که مدیران رسانه ملی فاصله میان خود و مخاطبان را بیشتر از این نکنند و مصداق بارز “رسانه ملی” باشند بخصوص در ابتدای بهار که باید نویدبخش دوستی ها باشد و امیدواریم حمیت صنفی میان سینماگران مستقل الگویی باشد برای موضع گیریهای شفاف رئوس بالادستی خانه سینما.