1

واکنش ایوبی به ادعای دبیرخانه مقاومت در عدم استفاده از بودجه عمومی سینما

سینماژورنال: محمد خزاعی دبیر جشنواره مقاومت چندی قبل در گفتگویی متذکر شده که 20 میلیاردی که از سوی مجلس بنا بود به این جشنواره تعلق گیرد قبول نکرده چون این 20 میلیارد بنا بوده از محل بودجه عمومی سینما کم شود.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال حالا حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی در گفتگویی با “شرق” به گونه ای کاملا غیرمستقیم پاسخ جشنواره مقاومت و آنهایی که دلسوز این جشنواره هستند را داده است.

ایوبی گفته است: به کسانی که دلشان واقعا براي «مقاومت» مي‌سوزد می‌گویم که اگر نام سی‌وچهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر را «جشنواره مقاومت» مي‌گذاشتيم بجا بود. چون فیلم‌هایی که انتخاب کردیم درباره مرحوم صدر، مسائل کشور عراق، گروه تروریستی داعش و… بود. همین‌طور فیلم‌های ایرانی همچون «نفس» و «اروند» یادآور روزهای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بودند. در این جشنواره بزرگداشت آقاي سلحشور برگزار شد. بچه‌هاي جشنواره عمار در بخش «دارالفنون» حضور داشتند. واقعا این کارها قابل دیدن نیست؟ من از این‌همه انکار متحیرم!

می داند با که ببندد

به گزارش سینماژورنال نکته صحبتهای ایوبی آنجاست که از کنار جشنواره مقاومت و دلسوزان آن با گفتن “اگر نام جشنواره جهانی را جشنواره مقاومت می گذاشتیم بجا بود” می گذرد و در جایی دیگر از نقش “بچه های عمار در بین الملل فجر” می گوید.

اینها را کنار گفته های چندی قبل نادر طالب زاده دبیر جشنواره عمار که گفته بود “فیلمهای بین الملل فجر را ندیده اما به طور حتم در این جشنواره فیلمهای خوبی وجود داشته است” که بگذاریم(اینجا را بخوانید) احتمالا باید این فرضیه پیش ذهنمان شکل گیرد که عمار جایگاهی جدا از مقاومت برای رییس سازمان سینمایی دارد و عماريون براي سازمان سينمايي مهم‌تر از سلف‌شان بچه‌هاي  انجمن دفاع مقدس، هيأت هنرمندان مسلمان و جشنواره مقاومت هستند، البته با توجه به نقش حاكميتي مهم‌تر عماريون اين هوشمندي رییس را مي رساند كه می‌داند با که ببندد…