1

هیچ مجوزی برای عرضه خانگی «کلاه قرمزی۹۶» صادر نشده+سکوت مدیران سیما در قبال این ماجرا

سینماروزان: درحالی که روز گذشته و بعد از آن که سینماروزان خبر از بدهی تهیه کننده «کلاه قرمزی96» به عوامل داده بود(اینجا را بخوانید) خبر رسید که این مجموعه به شبکه خانگی خواهد آمد پرسشهای مختلفی درباره چگونگی عرضه به شبکه خانگی طرح کردیم؛ مهمترین این پرسشها درباره چگونگی تعامل رسانه ملی با تهیه کننده برای عرضه خانگی بود و از آن مهمتر اینکه آیا مجوز خانگی عرضه صادر شده است یا نه.(اینجا را بخوانید)

متعاقب آن پرسشها سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» که رسانه ای مختص حوزه نمایش خانگی است با پیگیری ماجرا به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که هیچ مجوزی برای نمایش خانگی «کلاه قرمزی96» صادر نشده و از آن سو مدیران سیما هم درباره این ماجرا هیچ موضع گیری نکرده اند.

متن گزارشهای «نمایش خانگی» در این باره را بخوانید:

حتی برای یک فریم «کلاه قرمزی۹۶» هم مجوز نمایش خانگی صادر نشده

در روزهای اخیر اعتراضات برخی از دست اندرکاران تولید «کلاه قرمزی۹۶» نسبت به عدم پرداخت دستمزدشان به سبب عدم روی آنتن رفتن این سریال از تلویزیون، در فضای رسانه ای بازتاب داشت.  همین اعتراضات بود که باعث شد به ناگاه خبری منتشر شود مبنی عرضه «کلاه قرمزی۹۶» از طریق موسسه تصویرگسترپاسارگاد در شبکه نمایش خانگی.

این خبر فارغ از طرح پرسشهایی مبنی بر تناقض برآمده از چگونگی واگذاری رایت در حالیکه عوامل طلبکار هستند، پرسشی دیگر هم به دنبال داشت و آن هم اینکه آیا مدیران رسانه ملی به عنوان صاحبان اصلی مجموعه در جریان واگذاری پخش «کلاه قرمزی۹۶» از شبکه خانگی هستند؟ این پرسش خود پرسشی دیگر را به دنبال دارد و اینکه آیا اصلا مجوزی از سوی اداره کل نمایش خانگی ارشاد برای عرضه این مجموعه صادر شده است؟

یک منبع آگاه در ارشاد با اشاره به اینکه هنوز هیچ درخواست مجوزی از سوی صاحبان «کلاه قرمزی۹۶» به آنها ارائه نشده به سایت «نمایش خانگی» گفت: حتی برای یک فریم «کلاه قرمزی۹۶» هم مجوز نمایش خانگی صادر نشده است و اینکه خبر عرضه سریال منتشر شده جای سوال دارد.

وی ادامه داد: اینکه چگونه بدون دریافت مجوز بنا شده سریال را پخش کنند، جای سوال دارد. بماند که در این گونه موارد باید همه مالکان کار که یکی از آنها هم مدیران تلویزیون هستند موافقت خود را برای عرضه خانگی رسما اعلام کنند.

طفره مدیران سیما از پاسخگویی درباره واگذاری میلیاردی «کلاه قرمزی۹۶» به شبکه خانگی

به تازگی خبری مبنی بر عرضه «کلاه قرمزی۹۶» درشبکه نمایش خانگی در تابستان سال جاری توسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد انتشار یافت.

در همان ساعات ابتدایی انتشار این خبر در تماس با یک منبع آگاه در ارشاد از عدم صدور مجوز برای عرضه خانگی «کلاه قرمزی۹۶» خبر دادیم.

تغییر مدیوم پخش این سریال که مالک اصلی آن تلویزیون است، سوالاتی نظیر اینکه آیا مدیران شبکه دوم سیما رایت «کلاه قرمزی» را به سازندگان این اثر واگذار کردند شکل داد. سوالاتی که مستقیما به مدیران شبکه دوم که همواره سریال از این شبکه روی آنتن میرفته مربوط میشود.

تماس های خبرنگار «نمایش خانگی» با مدیران ارشد شبکه دوم سیما جهت رسیدن به صحت و سقم این خبر نتیجه خاصی در پی نداشت و به عبارت دیگر انگار فعلا مدیران مذکور تمایلی به صحبت در این ارتباط ندارند و به نوعی از زیر پاسخ به سوالات طفره می روند.

ماجرا چیست؟ آیا عرضه خانگی «کلاه قرمزی۹۶» که برخی کانالهای تگرامی از جابجایی رقمی میلیاردی برای این عرضه خبر داده اند، با هماهنگی مدیران شبکه دوم سیما بوده است؟

باید منتظر روزهای آینده ماند و موضع گیری رسمی آنها را دید…