1

همکاری لعیا زنگنه با مدیرعامل اسبق انجمن دفاع مقدس

سینماروزان: لعیا زنگنه بازیگری که در سالهای اخیر حضور پررنگی در سینمای ایران نداشته است و آخرین فیلم اکران شده اش «این زن حقش را میخواهد» علیرغم طرح موضوع درباره اسیدپاشی نتوانست چندان موردتوجه قرار گیرد با فیلم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» به سینما می آید.

به گزارش سینماروزان زنگنه که در «قاتل اهلی»مسعود کیمیایی هم در نقش همسر صیغه‌ای شخصیت اصلی داستان حاضر شده بود اما مشخص نیست کاراکترش در نسخه اکران فیلم هست یا نه در فیلم تازه اش با محمدرضا شرف الدین همکاری خواهد کرد.

شرف الدین که چند سال مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و البته تهیه کننده پروژه بلاتکلیف «فرزند صبح» بود بعد از حذف از انجمن دفاع مقدس، مدتها به دنبال تولید فیلمی در سینما بود و حالا به کارگردانی امیراطهر سهیلی «زنانی که با گرگها دویده‌اند» را تولید خواهد کرد.

امیراطهر سهیلی پیشتر تله فیلمهایی همچون «طرقه»، «یک خیانت منصفانه»، «سمفونی کاغذهای خط خطی» و «سوم شخص مفرد» را کارگردانی کرده است.

پروانه ساخت فیلم سینمایی «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» با نام سابق «یونس» صادر شده و بزودی فیلمبرداری آن آغاز می‌شود.

در خلاصه داستان نمادگرایانه فیلم آمده است: هزاران سال قبل یونس شک می‌کند، می‌لغزد و آنجا که باید داستانش در اوج تمام شود طعمه ماهی می‌گردد و شکم ماهی آغاز داستان یونس می‌شود و اکنون هزاران سال بعد ژاله شک می‌کند، می‌لغزد و آنجا که باید داستانش در اوج تمام شود «زنانی که با گرگها می‌دوند» آغاز می‌گردد.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده فیلمنامه: امیر اطهر سهیلی  و حسام سامریزاده،کارگردان: امیر اطهر سهیلی،فیلمبردار:علی عظیم زاده، مدیر تولید : حسین رستم‌پور، طراح صحنه و لباس:میثم نوبریان،محبوبه سلطانی،چهره‌پرداز: امید گلزاده،صدابردار: محسن طیبی،مدیر تدارکات: حامد نسطورپور طهرانی، دستیار اول کارگردان : حسام سامری‌زاده،مدیر برنامه‌ریزی: رضا شریفی، منشی صحنه: مهتاب شهرابی، عکاس : اردلان آذرمی،فرزاد باقرزاده،جانشین تهیه‌کننده:روزبه حسینی، مشاور کارگردان: سعید سهیلی، مشاور امور رسانه‌ای: علی زادمهر، مجری طرح: حمیدرضا سهیلی و غلامحسین حیدری،تهیه‌کننده : محمدرضاشرف‌الدین.