1

همسویی مدیرعامل فیلمیران با سازمان سینمایی حوزه هنری⇐علی سرتیپی: اکران فیلم خارجی، اتفاق خوبی است⇔نکته: در سال جاری هیچ کدام از محصولات فیلمیران با توقیف حوزه روبرو نشده‌اند

سینماروزان: بالاخره بعد از چند هفته خبرسازی رسانه های اصولگرا در باب نیاز به اکران فیلم خارجی در کشور، رییس سازمان سینمایی حوزه هنری هم از این گفت که به اکران خارجی فکر میکند.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان محمد حمزه زاده رییس سینمای حوزه هنری نگفت با کدام سلیقه به فکر اکران فیلم خارجی است؟ با همین سلیقه ای که فیلم تولید میکند یا با آن سلیقه ای که برخی فیلمهای سینمایی مجوزدار را توقیف کرده و اجازه اکران آنها در سالنهای حوزه را نمیدهند؟

حمزه زاده نگفت سلیقه سازمان متبوعش در اکران فیلم خارجی شبیه حمایت حوزه از اکران آثار پررقص و آوازی مانند «سلام بمبئی» است یا شبیه به سلیقه ای که باعث ممانعت از اکران کمدی‌های انتقادی نظیر «اکسیدان» یا «پا تو کفش من نکن» میشود؟

با این حال در روندی قابل پیش بینی علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران که در ماههای گذشته تمام فیلمهای دفترش و حتی نمونه هایی مانند «نهنگ2» که کم نداشت قر کمر با حمایت حوزه در اکران روبرو شده اند به استقبال سخنان حمزه زاده رفت و از خوب بودن اتفاق اکران فیلم خارجی گفت.

علی سرتیپی  به «شرق» گفت: واقعیت این است که تعداد سالن‌های سینمای ما روزبه‌روز بیشتر می‌شود و قطعا تا سال آینده این تعداد بیشتر هم خواهد شد. این احساس نیاز وجود دارد که فیلم‌های روز سینمای ما رقیبی این‌چنینی داشته باشد و کمی به اکران‌ها تنوع بدهیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: اگر اکران خارجی فیلم‌ها به‌صورت کنترل‌شده و حساب‌شده صورت بگیرد، اتفاق خوبی خواهد بود و قطعا تعداد زیادی از فیلم‌های روز دنیا وجود دارند که با شرایط سینمای ما هم‌خوانی دارند و امکان اکرانشان هست. اکران فیلم‌های خارجی به احداث سالن‌های جدید و از طرفی این رقابت به نظر من به کیفیت ساخت فیلم‌های ایرانی نیز کمک خواهد کرد.