1

همزمان با قاچاق گسترده فیلم، در یک محفل ارزشی بیان شد⇐بزرگترین مشکل «به وقت شام» انتخاب بازیگران آن است/بازیگران نتوانستند کاراکترها را جان ببخشند/حجازی‌فر اصلا برای نقشش مناسب نبود

سینماروزان: فیلم ارگانی «به وقت شام»ابراهیم حاتمی کیا زودتر از آن که به صورت قانونی در شبکه خانگی عرضه شود، قاچاق شده و در پیاده روها و فضای مجازی در حال عرضه است بدون آن که مقامات حاضر در کمیته صیانت از محصولات فرهنگی درباره چرایی این گونه قاچاقها کمترین توضیحی دهند.

به گزارش سینماروزان همزمان با قاچاق فیلم، محفل «سینماروایت» که منسوب به بنیاد روایت از ارگانهای ارزشی حیطه فرهنگ است نشست نقد و بررسی این فیلم را با حضور محمدتقی فهیم از منتقدان برگزار کرد.

فهیم برخلاف بسیاری از منتقدان موسوم به ارزشی مقهور «به وقت شام» نشده و در این نشست ضمن تعریف و تمجید از ویژگیهای مثبت «به وقت شام» و به خصوص کیفیت تصویرسازی آن برخی نقاط ضعف آن را هم برشمرد؛ اصلی ترین تأکید فهیم هم انتخاب نادرست بازیگران فیلم بود که به هنگام رونمایی در جشنواره از سوی رسانه های مستقل مطرح شد.

فهیم با اشاره به کیفیت ضعیف بازیها گفت: بزرگ‌ترین مشکل «به وقت شام» در انتخاب بازیگران آن است. در واقع کاراکتر‌ها مشکل زیادی ندارند، اما بازیگران آن تبدیل به پاشنه آشیل فیلم «به وقت شام» شده است. بازیگر‌ها نتوانستند کاراکتر‌ها را جان ببخشند. به ویژه هادی حجازی‌فر که برای نقشش اصلاً مناسب نبوده است.