1

هشدار شورای صنفی نمایش به سرگروههای آستارا، آزادی و باغ کتاب⇐هرچه زودتر قراردادهای آثار کودک خود را ارائه کنید

سینماروزان: درجه بندی اغلب فیلمهای روی پرده و نبود محصولی مناسب برای مخاطب کودک و نوجوان با وجود همه هزینه های هنگفتی که صرف برگزاری جشنواره کودک و نوجوان میشود انتقادات مختلفی را برانگیخته است.

این انتقادات موجب شده شورای صنفی نمایش به سرگروههایی که تاکنون فیلم کودک اکران نکرده اند اولتیماتوم دهد که هرچه زودتر فیلمهای کودک خود برای اکران را اعلام کنند.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش به “مهر” گفت: طبق آخرین مصوبه شورای عالی اکران در سال گذشته، قرار شد تا سرگروه‌های سینمایی در طول سال اقدام به اکران یک فیلم کودک کنند، این اتفاق در حال حاضر در برخی از سرگروه‌های سینمایی انجام شده است. به عنوان مثال سرگروه سینمایی «فرهنگ» فیلمهای “پیشونی2” و “تپلی و من” را اکران کرده است و سرگروه استقلال قرارداد فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» را بسته است. «تورنادو» به کارگردانی جواد هاشمی نیز متقاضی اکران بود که با پردیس سینمایی زندگی قرارداد بسته است.

فرجی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش تأکید شد تا سرگروه‌هایی که قراردادهای فیلم‌های کودک خود را ارائه نداده‌اند، هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

وی ادامه داد: پردیس‌های باغ کتاب، آستارا، آزادی از جمله سرگروه‌هایی هستند که باید قراردادهای کودک خود را به شورا ارائه دهند. در حال حاضر اکران سینمای کودک اگر مورد حمایت قرار نگیرد، در میان دیگر آثار در حال اکران دیده نمی‌شود و نیازمند حمایت سرگروهها و همچنین تبلیغات مناسب و حمایت مناسب است تا بتواند خروجی گیشه خوبی نیز داشته باشد.