1

هدیه تهرانی و مریلا زارعی مسافر «جنبی» برلین شدند+عکس

سینماروزان: فیلم سینمایی «اسرافیل» تازه‌ترین اثر سینمایی آیدا پناهنده،  در بخش غیررقابتی یا جنبی فروم شصت‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش سینماروزان بعد از ماجرای توقیف چمدان «آنکه لویکه»، نماینده جشنواره برلین در فرودگاه امام خمینی، به نظر می‌رسید این مسئله بر حضور سینماگران ایران در این رویداد مهم اثر خواهد گذاشت؛ با این‌حال طبق آخرین خبرهای تأییدشده، فیلم جدید آیدا پناهنده در این رقابت حضور دارد.

 این فیلم درامی درباره چالش‌ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است.

در خلاصه داستان آن آمده: «مردی که ماهی را دوست داشت بازگشته است. دختری که بهروز را دوست دارد بازمی‌گردد… مرده‌گان زنده می‌شوند».

هدیه تهرانی بازیگر اصلی این فیلم سینمایی است و پژمان بازغی، مریلا زارعی، هدی زین‌العابدین، پوریا رحیمی‌سام، سهیلا رضوی، علی عمرانی، سودابه جعفرزاده، علی شیدایی‌فر، فریماه حسینی‌پور و یوسف بختیاری دیگر بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

مستانه مهاجر تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را برعهده دارد و نخستین نمایش آن در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

آنکه لویکه سال‌هاست که پیش از برگزاری جشنواره برلین برای دیدن آثار سینمای ایران و انتخاب آنها برای شرکت در جشنواره به ایران سفر می‌کند.

صبح یکشنبه هفتم آذر زمانی که لویکه و نوش‌آفرین دستوری، مترجم و مشاورش، قصد ترک ایران را داشتند، پاسپورت نوش‌آفرین دستوری در آخرین مرحله، ضبط و از سفر او جلوگیری شده است. نماینده جشنواره فیلم برلین نیز تصمیم می‌گیرد که سوار هواپیما نشود و مأموران امنیتی در مرحله بعد چمدان‌های هر دوی آنان را بازرسی کرده و فیلم‌های موجود در چمدان آنکه لویکه را ضبط می‌کنند.

مریلا زارعی در نمایی از «اسرافیل»
مریلا زارعی در نمایی از «اسرافیل»
هدیه تهرانی در نمایی از «اسرافیل»
هدیه تهرانی در نمایی از «اسرافیل»