1

هاتف علیمردانی بیان داشت⇐در ونزوئلا مردم به جایی رسیده‌اند که همه فرار کرده‌اند ولی در ایران مردم ایستاده‌اند و دارند زندگی می‌کنند!!/۵۰درصد هزینه «کلمبوس» را خودم گذاشتم و ۵۰درصد دیگرش را تهیه‌کنندگان سالم سینما(!!) یعنی علی سرتیپی و محمدرضا تخت‌کشیان(!) تقبل کردند/از طریق سینما می‌شود حول و حوش ۴۰ درصد پولت را بشویی و وارد سیستم کنی!!

سینماروزان: هاتف علیمردانی که با همراهی منصور لشکری قوچانی به عنوان تهیه کننده فیلمهایی مانند «کوچه بی نام» و «هفت ماهگی» را ساخته بود که در عین غیرکمدی بودن مخاطب‌پسند هم بودند بعد از تهیه کنندگی «آباجان» که گیشه مطلوبی نداشت، در دومین تجربه تهیه کنندگی مستقلش، «کلمبوس» را روی پرده دارد؛ فیلمی که گیشه ای متوسط دارد و توانسته از رقم فروش 2میلیارد عبور کند.

علیمردانی با اشاره به چرایی پرداختن به مهاجرت در «کلمبوس» به «جوان» گفت:  من در این فیلم یک ایده خیلی مهم را مطرح کرده‌ام: «مهاجرت». در این روزهای سخت که مردم زیر فشار تحریم‌ها قرار دارند و زندگی به لحاظ مالی برایشان سخت است، فکر مهاجرت اولین فکری است که به ذهن خیلی‌ها می‌آید. در ونزوئلا مردم به جایی رسیده‌اند که همه فرار کرده‌اند ولی در ایران مردم ایستاده‌اند و دارند زندگی می‌کنند. بخشی هم که دارند مهاجرت می‌کنند باید بدانند که برای چه دارند مهاجرت می‌کنند. ما در فیلم‌مان قضاوت نکردیم که بروند یا نروند، ما فقط گفتیم اگر می‌خواهید بروید، ببینید برای چه می‌خواهید این کار را کنید.

علیمردانی درباره چگونگی تأمین هزینه فیلمش اظهار داشت: پول زیادی را بابت ساخت این فیلم خرج کردم. من 50 درصد هزینه این فیلم را از جیب خودم گذاشتم و 50 درصد دیگرش را هم تهیه‌کنندگان سالم سینما(!!) یعنی آقایان «علی سرتیپی» و «محمدرضا تخت کشیان» تقبل کردند و به صورت مشخص با اینها شراکت کردم و واقعا من 50 درصد برای این فیلم پول خرج کردم. پولی که امروز با گران شدن دلار، به هیچ وجه نمی‌توانم آن را برگردانم.

این کارگردان با اشاره به رسوخ پولشویی در سینما بیان داشت: سینمای ایران به وسیله‌ای برای پولشویی تبدیل شده و آدم‌های بسیار زیادی دارند در سینما پولشویی می‌کنند. از طریق پولشویی، تو حداقل 20 درصد از پول را هم بتوانی وارد سیستم کنی، برنده‌ای. الان از طریق سینما می‌شود حول و حوش 40 درصد پولت را بشویی و وارد سیستم کنی. سریال‌ها و فیلم‌های زیادی در شبکه نمایش خانگی و سینمای ایران وجود دارند که به وسیله پولشویی تولید می‌شوند.