1

نوروزبیگی در برابر یک گروه سینمایی کاملا دولتی⇐هنروتجربه مگر چقدر سانس دارد که بهترین ساعات اکران را به فیلمهای خارج از گروه مانند “فروشنده” می‌دهد؟

سینماروزان: گروه سینمایی هنروتجربه از همان روزهای ابتدایی آغاز به کار به دلیل ماهیت انحصاری و گریز از فضای رقابتی اکران با انتقاد رسانه های مستقل و از جمله سینماروزان مواجه شد.

به گزارش سینماروزان با این حال بسیاری از سینماگران و البته اهالی رسانه به یک دلیل مهم و آن هم ذینفع بودن در سیاستگذاری یا اکران یا حتی کارمندی برای این گروه زیربار انتقادات سازنده به گروه نرفتند ولی از آنجا که مشوقهای مالی فقط در کوتاه مدت است که می تواند جلوی انتقادات را بگیرد به تدریج برخی از همان سینماگرانی که آثارشان را به این گروه داده بودند به مخالفان آن بدل شدند.

از جمله این سینماگران خسرو معصومی و مصطفی آل احمد بوده اند که به انتقاد از سازوکار حاکم بر این گروه پرداختند و در تازه ترین مورد جواد نوروزبیگی تهیه کننده ای که سال گذشته فیلم “من دیه گو مارادونا هستم” را علاوه بر شکست در اکران در سرگروه با حمایت مدیران هنروتجربه در این گروه هم اکران کرده بود به انتقاد از وضعیت اکران در این گروه پرداخته است.

جواد نوروزبیگی که به تازگی فیلمی با نام «جاودانگی» به کارگردانی مهدی فردقادری را در هنروتجربه اکران کرده با انتقاد از در اختیار گذاشتن ظرفیت محدود اکران این گروه به فیلمهایی که سرگروه سینمایی دارند به “باشگاه خبرنگاران” گفت: هنروتجربه مگر چقدر سانس دارد که بهترین ساعت‌ها را هم به فیلم‌های خارج از این گروه می دهد؟

این تهیه کننده افزود: فیلم‌هایی با این طرح فضای هنروتجربه را پر می‌کنند که در سالن‌های دیگر جای کافی برای نمایش دارند. مخاطب سینمای هنر و تجربه که محدود به صندلی‌های این گروه نیست و می‌تواند در سینماهای دیگر هم این فیلم‌ها را ببیند.

نورزبیگی ادامه داد: مخاطب هنروتجربه برای دیدن «فروشنده» و «لانتوری»، می‌تواند به سینماهای دیگر برود. اما این فیلم‌ها که فروش خودشان را دارند و فرصت دیده شدن را از فیلم‌های کوچک‌تر در هنروتجربه می‌گیرند.

وی در پایان گفت: اکران فیلم های دیگر در این گروه اقدام مناسبی نیست.