1

نماینده خانه سینما از رأی‌گیری الکترونیک آرای مردمی جشنواره امسال خبر داد⇔سینماروزان: امیدواریم در سایه الکترونیک شدن، فیلمهای قعرنشین اکران نوروزی به صدر آرای مردمی جشنواره راه پیدا نکنند!!

سینماروزان: امسال هم به سیاق سالهای گذشته اهدای سیمرغ مردمی جشنواره با مدیریت خانه سینما انجام خواهد شد؛ البته نه به صورت جمع آوری دستی آرا بلکه به صورت رأی گیری کاملا الکترونیک.

به گزارش سینماروزان علی آشتیانی‌پور که به مانند سال قبل مدیر ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فیلم فجر است درباره روند رأی گیری مردمی در جشنواره امسال توضیح داد: خانه سینما مدیریت صیانت از آرای مردمی را عهده‌دار است و مانند سال‌های گذشته این امر خطیر را عهده دار خواهد بود و سینماتیکت به عنوان زیرمجموعه خانه سینما در خدمت رأی گیری آرای مردمی خواهد بود  و در این امر ما را یاری می‌کند.

وی درباره نحوه رای گیری آرای مردمی به این توضیح بسنده کرد: بلیت‌های سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر که آماده می‌شوند، دارای  کدهای خاصی هستند  که از طریق الکترونیکی کدها توسط مخاطبان ثبت می‌شود. این دوره از جشنواره ثبت  آرای مردمی به صورت الکترونیکی خواهد بود و دیگر به صورت دستی آراء مردمی اخذ نمی‌شود.

اینکه دست اندرکاران خانه سینما مدتها بعد از فراگیری اینترنت و خرید و فروش اینترنتی بلیت بالاخره قید رأی‌گیری دستی را زده‌اند و رأی گیری الکترونیک به راه انداخته‌اند خیلی هم خوب است و این امید را ایجاد می‌کند دیگر به مانند سالیان گذشته خروجی آرای مردمی پرشبهه نباشد.

امید که در سایه رأی‌گیری الکترونیک مانند رأی‌گیری دستی سالیان گذشته به ناگاه یکی از فیلمهای مردمی به نام «آباجان»، به یکی از کم‌فروشترین آثار اکران نوروزی بدل نشود و این طور نباشد که تناقضاتی مانند این پیش آید که فیلمی مانند «گشت2» جایی در فهرست آرای مردمی جشنواره نداشته باشد اما به پرفروشترین فیلم نوروزی بدل شود!!!