1

نمایش و نقد و بررسی فیلمهای کوتاه “تنازع” و “یازده” در خانه هنر و فرهنگ آدینه

سینماژورنال: فیلم های کوتاه «تنازع» و «یازده» هردو به کارگردانی «مسعود حاتمی» روز سه شنبه هشتم دی ماه در این مجموعه با حضور عوامل به نمایش در آمده و بعد از آن مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش سینماژورنال «تنازع» که نویسندگی آن نیز برعهده مسعود حاتمی بوده و مجید برزگر کارگردان فیلم پرمخاطب «پرویز» تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد، محصول انجمن سینمای جوانان می باشد و توانسته حضور موفقی را در جشنواره های متعدد تجربه کند.

این فیلم که در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت موفق به کسب «تندیس بهترین فیلم تجربی بخش ملی» و «جایزه ویژه هیات داوران بخش بین الملل» از این جشنواره گردید.

«تنازع» همچنین توانست «مدال ایسفا برای بهترین کارگردانی فیلم تجربی جشنواره فیلم کوتاه تهران» و «تندیس هنر و تجربه برای بهترین کارگردانی فیلم تجربی» را از آن خود کند.

بازیگر “شیفت شب” اینجا هم هست

«11» عنوان دیگر فیلمیست که قرارست در این برنامه به نمایش در آید و مورد نقد و بررسی قرار گیرد. این فیلم نیز ساخته «مسعود حاتمی» می باشد و موفق شد جایزه «بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم های ایرانی لندن» را کسب نماید.

نکته قابل توجه درباره این فیلم حضور لیلا زارع بازیگر فیلم سینمایی «شیفت شب» در این فیلم است. لیلا زارع که سال گذشته موفق به کسب دیپلم افتخار «بهترین بازیگر نقش اصلی زن» از جشنواره بین المللی فیلم فجر گردید در کنار سعید حدادی نقش های اصلی این فیلم را بر عهده دارند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است : رعنا و همسرش کامران به دلیل مشغله کاری یکدیگر را نمی‌بینند. کامران شب‎ها دیر وقت به خانه می آید و صبح زود از خانه خارج می‌شود. رابطه آن‌ها بسیار سرد است. رعنا که از بیماری قلبی رنج می‌برد، روزی در خواب دچار یک حمله قلبی می شود…

«خانه هنر و فرهنگ» آدینه برنامه نمایش و نقد و بررسی آثار تحسین شده سینمای ایران و جهان را هر هفته سه شنبه ها در دستور کار خود دارد و تاکنون فیلم هایی چون «روز قضاوت» و «پنجره باز» در این مجموعه به نمایش در آمده و با استقبال خوب مخاطبین روبرو شده است.

نشانی : تهران – خیابان کریم خان زند – خیابان آبان جنوبی(شهید عضدی) – پلاک هفت

تلفن تماس : 88916044 – 88903823

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرامی خانه هنر و فرهنگ آبان به نشانی www.instagram.com/adineh_art مراجعه نمایند.

به علت ظرفیت محدود خواهشمند است کلیه علاقه مندان حضور خود را به صورت تلفنی هماهنگ نمایند.