1

نمایش خصوصی تازه‌ترین فیلم گلزار برای نمایندگان مجلس/یک نماینده مجلس: با این کار جلوی تنشها گرفته می‌شود+عکس

سینماژورنال: در حالی که هنوز پروانه نمایش “سلام بمبئی” قربان محمدپور صادر نشده است روز گذشته سوم مردادماه تهیه کننده این فیلم جواد نوروزبیگی نمایش خصوصی این فیلم را برای برخی نمایندگان مجلس و از جمله اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار کرد.

به گزارش سینماژورنال در این دارد که استودیوی صداگذاری علیرضا علویان انجام شده آن طور که “ایسنا” گزارش داده فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی، حجت‌الاسلام مهدی شیخ و حجت‌الاسلام احمد مازنی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران حاضر بوده اند.

نظرات نمایندگان مجلس

مرور نظرات نمایندگان مجلس درباره این فیلم هم جالب است. حجت‌الاسلام مهدی شیخ در سخنانی اظهار امیدواری کرد: روند تولید مشترک سینمای ایران با کشورهای دیگر ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام احمد مازنی هم با بیان اینکه این فیلم سینمای هند را ارتقاء داده است، گفت:‌ معمولا در فیلم‌های هندی کمتر مانند این فیلم درونش واقع‌گرایی دیده شده است و اگر روند این تولیدات مشترک ادامه پیدا کند، برای پیشرفت سینمای ایران بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: آمریکا هالیوود را دارد و هند بالیوود، چرا ما نمی‌توانیم چنین سینمای گسترده‌ای داشته باشیم؟ علتش این است که تمرکزگرا شده‌ایم و همه چیز دولتی است و باید کمک کنیم سینما در بخش خصوصی پررنگ شود.

طیبه سیاوشی دیگر عضو کمیسیون فرهنگی هم «سلام بمبئی» را یک فیلم جدی رمانتیک دانست و گفت: علیرغم اینکه من این گونه فیلم‌ها را نگاه نمی‌کنم اما برایم جذاب بود و مطمئنم برای ایرانی‌ها جذاب خواهد بود و استقبال می‌شود.

کواکبیان هم در سخنان کوتاهی اظهار کرد: اینکه سینمای هند هم ایرانیزه شود یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

نمایشهای خصوصی برای جلوگیری از تنش در اکران

به گزارش سینماژورنال در سوی دیگر جمشید جعفرپور دیگر عضو کمیسیون فرهنگی که البته در نمایش “سلام بمبئی” حاضر نبوده است نمایشهای پیش از اکران فیلمها برای اعضای کمیسیون فرهنگی را در جهت جلوگیری از ایجاد تنش دانسته است.

جمشید جعفرپور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره نگاه کمیسیون فرهنگی این دوره مجلس به آثار تولید شده در سینما به “فارس” گفت: بحثی در صحن کمیسیون فرهنگی داشتیم و تعدادی از اعضا ابراز علاقه‌مندی کردند تا فیلم‌هایی که از جهات مختلفی ممکن است مطرح باشند، دیده شوند. ما هم تصمیم گرفتیم ابراز علاقه اعضاء را به سازمان سینمایی انتقال دهیم تا سازمان سینمایی و عوامل سازنده اثر بتوانند برخی از فیلم‌ها را قبل از اکران عمومی ببینند.

عضو کمیته گردشگری کمیسیون فرهنگی گفت: با دیدن فیلم‌ها توسط اعضای کمیسیون فرهنگی تنش‌هایی که ممکن است صورت بگیرد قبل از اکران جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه فیلم‌هایی مد نظر اعضای کمیسیون است گفت: در کمیسیون اسم فیلم خاصی مطرح نشد اما فیلم‌هایی که در جشنواره مطرح می‌شوند و درباره آن‌ها بیشتر صحبت می‌شود چه به لحاظ جنبه‌های مثبت و چه جنبه‌های منفی اثر توسط برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی دیده می‌شوند.

نمایندگان مجلس در نمایش خصوصی "سلام بمبئی"
نمایندگان مجلس در نمایش خصوصی “سلام بمبئی”/قربان محمدپور و جواد نوروزبیگی هم در سمت چپ تصویر دیده می شوند