1

نظاره کنید استدلال مدیر تولید آثار اسکاری اصغر فرهادی را⇐محمد امامی[حتی اگر اختلاس کرده] یکی از مومن‌‌ترین و درست‌‌ترین آدم‌هایی بود که من در این سینما با او کار کردم چون پول آدمها را به موقع میداد!/تلویزیون، خوب نیست چون هنوز بابت “ن.خ” با ما تسویه نکرده!!

سینماروزان: اینکه میگویند حاکم اصلی روزگار ما ، پول است و با پول است که سختیها، آسان میشود و برای بسیاری هم منشأ پولی که استحصال میشود چندان، مهم نیست و آنچه اهمیت دارد دریافت بدون فوت وقت، پول است را هر روز بیشتر از روز قبل حس میکنیم.

به تازگی حسن مصطفوی که مدیر تولید آثار اسکاری اصغر فرهادی یعنی “جدایی…” و “فروشنده” بوده، گفتگویی تفصیلی با روزنامه متبوع دانشگاه آزاد “فرهیختگان” داشته و در این گفتگو ضمن ذکرخیر محمد امامی تهیه کننده بازداشتی “شهرزاد” از او با صفاتی نظیر “مومن” و “سالم” یاد کرده است.

مصطفوی ولی دل پری از رسانه ملی داشته و در حد امکان به نوازش مدیران رسانه ملی پرداخته است!

وجه افتراق امامی و رسانه ملی از منظر این مدیر تولید چه بوده؟؟؟ طبق گفته مصطفوی ، محمد امامی همواره به موقع پول میداده-بی آن که برای پول گیرندگان، مهم باشد که این پول از کجا آمده؟؟-ولی مدیران رسانه ملی هنوز بابت یک سریال نوروزی به مصطفوی بدهکارند!

اینکه مصطفوی صداقت این را داشته که بدون ژست انتلکت نمایان مدعی همراهی با تیره ردوزان، بی پروا از دلایل خود برای مومن بودن امامی بگوید ، همان قدر حائز اهمیت است که سرعت مادیگرایانه شدن جامعه ای که بالادستیان آن مدام درباره اهمیت معنویت سخن میرانند.

حسن مصطفوی که در سریال “شهرزاد” و در فیلم “گینس” با محمد امامی کار کرده میگوید: من به‌عنوان کسی که نزدیک‌‌ترین شخص به محمد امامی بودم، اعلام می‌‌کنم محمد امامی، یکی از سالم‌ترین، انسان‌‌ترین، مومن‌‌ترین و درست‌‌ترین آدم‌هایی بود که من در این سینما با او کار کردم. حالا هر کاری کرده، ولو اگر اختلاس کرده، مربوط به خودش است، به من ارتباطی ندارد. پول آدم‌‌ها را به موقع می‌‌داد، نمازش ترک نمی‌‌شد، اولین جمله‌‌اش این بود که در پروژه، دل کسی نشکند.

حسن مصطفوی با انتقاد از تلویزیون بیان میدارد: خیلی جالب است که تلویزیون آمد از ما برای تولید “ن.خ” تقدیر هم کرد ولی هنوز هزینه فصل اول ‌نون. خ‌ را با ما تسویه نکرده‌اند. من و مهدی فرجی از جیب خودمان پول گذاشتیم و به لطف خداوند، ما یکم به یکم هر ماه، پول تمام عوامل را دادیم و قبل از اینکه فیلمبرداری کار تمام شود، با همه عوامل تسویه کردیم و هیچ‌کس طلبکار نماند، ولی متاسفانه تلویزیون قدر تهیه‌‌کننده‌‌هایی مانند فرجی را نمی‌‌داند. من به خودم گفتم برای چه باید از جیبم خرج کنم و هیچ پولی به‌عنوان مجری طرح و جانشین تهیه‌‌کننده دریافت نکنم و تازه چهار، پنج ماه بعد، اصل پولم را بگیرم. شما فکر کن من اسفند‌ماه پولی را دادم و مرداد‌ماه، همان رقم را گرفتم. آن رقم اگر 10 هزار تومان بود با توجه به تورم موجود به پنج هزار تومان تبدیل شد. در تلویزیون تهیه‌‌کنندگانی باید کار کنند که سری‌‌سازی می‌‌کنند و با هر قسمتش، کار 6 ماهه را در چهار ماه جمع می‌کنند، روزی20 ساعت از عوامل کار می‌‌کشند بعد هر یک فصلی که می‌‌سازند می‌روند ملک می‌‌خرند. این تهیه‌‌کنندگان تا پنج سال پیش چیزی نداشتند، اما الان همه چیز دارند چون عوامل کار را استثمار کردند و برای خود دارایی فراوان دست و پا کردند. تهیه‌‌کنندگان تلویزیون از کجا وضع‌شان به این اندازه خوب شده؟ تلویزیون برای اینها خوب است برای من که می‌‌خواهم نرمال کار کنم و عواملم روزی 12 ساعت کار کنند و دستمزدها اول هر ماه پرداخت شود، خوب نیست.