1

نصرالله پژمانفر: به خاطر فیلمهای با محتوای مستهجن باید از وزیر ارشاد سوال شود!/ابراهیم داروغه زاده: اسامي فيلم هاي مستهجني كه در سينماهاي كشور اكران شده را اعلام بفرماييد!!

سینماروزان: ادعای یک نماینده مجلس درباره لزوم سوال از وزیر ارشاد به خاطر اکران فیلمهای مستهجن با واکنش معاون نظارت مواجه شد.

نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره طرح سوال ملی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص عدم توجه به محتوای فیلم های کمدی در سال های اخیر، بیان کرد: در چند سال گذشته فیلم‌های کمدی که محتوای مستهجن و نامناسب دارند به شدت رو به رشد هستند و درصد قابل توجهی از فرصت اکران در سینماهای بزرگ کشور را پر کرده‌اند، فیلم‌هایی که با مبانی اخلاقی، اجتماعی، دینی و فرهنگی ما سازگاری ندارند و زمینه یک نوع بی‌پروایی را در فضای سینمای کشور برای مخاطب فراهم می‌کنند.

پژمانفر ادامه داد: ما اعتقاد داریم که تنوع، نشاط، شادی و خنده برای خانواده‌ها ضرورت دارد اما اینکه حریم خانواده در بسیاری از شوخی‌های رکیک و مستهجن فیلم های کمدی دریده شود و بی‌پروایی با جنس مخالف به شدت فراگیر شود، موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت، این موضوع به یک فیلم و دو فیلم هم ختم نمی‌شود و این فیلم‌ها روز به روز گیشه سینماها را بیشتر پر می‌کنند و موجب نگرانی‌های زیادی شده‌اند؛ گاهی حتی خانواده‌ها از اینکه با محارم خودشان به سینما بروند و اینگونه فیلم‌ها را تا انتها ببینند، حیا می‌کنند.

ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت در واکنش به پژمانفر نوشت: جناب پژمانفر عزيز! ضمن تشكر و قدرداني از جنابعالي و دغدغه هاي فرهنگي ،اخلاقي و ديني كه در حوزه سينما داريد خواهشمندم اسامي فيلمهاي مستهجني كه در يك سال گذشته در سينماهاي كشور اكران شده را اعلام بفرماييد تا به سمع و نظر اعضاي محترم شوراي پروانه نمايش سينمايي برسد.