1

اعلام نام افخمی در یکی از فهرست‌های انتخاباتی مجلس دهم⇐”هفت” به چه کسی سپرده خواهد شد؟

سینماژورنال: بهروز افخمی که در هفته های اخیر به واسطه اجرای تازه ترین فصل “هفت” در کانون توجه قرار گرفته است گویا بار دیگر قصد دارد در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کند.
به گزارش سینماژورنال افخمی یک بار در سال 78 و به عنوان نماینده اصلاح طلبان به مجلس جنجالی ششم راه یافت که این حضور حواشی فراوانی را هم رقم زد.
نام افخمی در لیست اعتدالگرایان
حالا به تازگی خبر رسیده که جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران اعضای لیست انتخاباتی خود برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران را معرفی کرده است و البته که نام بهروز افخمی نیز در میان این لیست به چشم می خورد.

اسماعیل ابراهیمی دبیر جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران درباره این لیست به “ایسنا” گفت: عصر امروز سه شنبه 26 آبان ماه این لیست با حضور 51 حزب، جمعیت و تشکل مستقل و اعتدال‌گرا تعیین شد.

وی ادامه داد: ما حدود 150 کاندیدای تهران را مورد ارزیابی قرار دادیم و با توجه به احتمال عدم تایید صلاحیت بعضی از افراد، یک لیست 36 نفره را انتخاب کردیم.

این فعال سیاسی گفت:‌ این 36 نفر عبارتند از علی مطهری، محمد اشرفی اصفهانی، فاطمه هاشمی، حجت الاسلام محمود دعائی، قدرتعلی حشمتیان،‌ طهماسب مظاهری، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان، علیرضا محجوب، اسماعیل ابراهیمی، الیاس حضرتی، محمدعلی وکیلی، محمد غرضی، کاظم جلالی، غلامعلی دهقان، شهاب‌الدین صدر، جواد اطاعت، عبدالواحد موسوی لاری، رسول منتجب‌نیا، ابوالفضل شکوری، محسن مهرعلیزاده، عبدالله جاسبی، عیسی کلانتری، مرتضی حاجی، احسان شریعتی، جعفر توفیقی، ابوالقاسم سرحدی زاده، مرتضی الویری، علی عبدالعلی زاده، علی اشراقی، سید افضل موسوی، حسین کمالی، یدالله طاهرنژاد، علی محمد نمازی، طاهره طاهری و بهروز افخمی.

شبهه استفاده از تریبون عمومی، افخمی را به انصراف از اجرای “هفت” مجبور خواهد کرد؟

به گزارش سینماژورنال اگر این لیست رسمیت یابد و افخمی عزم خود را جزم کرده که با همراهی چهره هایی چون علی مطهری و محمود دعایی و عبدا.. جاسبی و احسان شریعتی به مجلس دهم ورود پیدا کند احتمالا زودتر از حد تصور باید از برنامه “هفت” هم خداحافظی کند.

به هر حال اعلام نام او به عنوان کاندیدای یک گروه خاص، شائبه استفاده از تریبونی عمومی را فراهم خواهد کرد و قطعا مدیران رسانه ملی نیز به دنبال ایجاد سوءتفاهمات این چنینی برای برنامه های خویش نیستند.

شیطنتهای افخمی در مجلس ششم در مجلس دهم امتداد خواهد یافت؟

جدا از این نکته، حضور پیشین افخمی در مجلس است که  جلب توجه می کند. افخمی خودش بارها و صراحتا به شیطنتهایی که به هنگام حضور در مجلس ششم مرتکب شده بود اشاره کرده است.

او اخیرا با حضور در برنامه “خندوانه” نیز درباره برخی شیطنتهایش به هنگام حضور در مجلس گفته بود: به هنگام حضور در مجلس نمایندگان دیگر را خیلی اذیت می کردم. برخی از نمایندگان بچه های خیلی منظمی بودند و من خیلی با آنها شوخی می کردم.

وی ادامه داده بود: با بعضی از نمایندگان دیگر مجلس قرار می گذاشتیم و  به هنگامی که نماینده ای داشت نطق پیش از دستور می کرد یا درباره لایحه ای حرفهای خیلی مهمی می زد، ما سه چهار نفری یکباره با هم می گفتیم “احسنت” و طرف دستپاچه میشد و نمی فهمید چه می گوید…

برای دیدن این بخش از خاطره نگاری افخمی از مجلس ششم اینجا را کلیک کنید.

در انتظار تأیید شورای نگهبان

حالا باید دید با چنین شیطنتهایی شورای نگهبان صلاحیت وی را برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم تأیید خواهد کرد؟