1

نامزد چهار سیمرغ بلورین، مدیر کاخ مردمی جشنواره شد/سینماژورنال: امید که ایرادات غیرمترقبه کاخ جشنواره، شأن هنری این بازیگر را زیر سوال نبرد

سینماژورنال: تازه ترین حکم محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر برای مجید مظفری است؛ بازیگر پیشکسوت سینمای ایران و بازیگری که در سالهای اخیر بیشتر از سینما در شبکه خانگی حضور داشته است.

به گزارش سینماژورنال مجید مظفری که هفت سال بعد از “وقتی همه خوابیم” با نقش مکمل “کفشهایم کو؟” کیومرث پوراحمد به جشنواره می آید از سوی دبیرخانه جشنواره به عنوان مدیر کاخ مردمی منصوب شده است.

کاخ مردمی همان پردیس ملت است که امسال در کنار نمایش فیلمهای جشنواره آیین دیدار با عوامل را هم برگزار می کند.
در حکم محمد حیدری برای مجید مظفری آمده است:
ناگفته پیداست که مردم سرمایه های اصلی سینما هستند و تکریم تماشاگران مهم ترین وظیفه جشنواره فیلم فجر است. کاخ مردمی جشنواره به سبب حضور همزمان هنرمندان و مردم عزیزمان از پر اهمیت ترین و در عین حال حساس ترین بخش های جشنواره فیلم فجر به حساب می آید . لذا با توجه به تجربه غنی و شناخت حضرتعالی از تماشاگران سینمای ایران، شما را به عنوان مدیر کاخ مردمی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر منصوب می کنم.

علت استفاده از یک بازیگر موجه سینما برای مدیریت کاخ جشنواره چیست؟

اصلی ترین پرسشی که بعد از خواندن حکم مدیریتی برای مجید مظفری به ذهن متبادر می شود آن است که علت استفاده از یک بازیگر موجه سینما برای مدیریت پردیس سینمایی چیست؟ مگر پیش از این مجید مظفری تجربه مدیریتی داشته است که حالا بخواهد با تکیه بر آن تجربه به مدیریت کاخ مردمی بپردازد؟

مجید مظفری به عنوان بازیگری که چهار بار نامزد دریافت سیمرغ از جشنواره فجر شده و البته یک بار هم این جایزه را بخاطر بازی در “مسافران” از آن خود کرده است این حق را دارد که به عنوان یکی از چهره هایی که لایق برگزاری بزرگداشت در جشنواره فجر است مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه سوابق سینمایی او استفاده از وی در هیأت های انتخاب یا داوری فجر را هم کاملا منطقی می نماید اما فلسفه حضور این بازیگر در کسوت مدیر یک پردیس سینمایی چیست؟

نیاز به چهره هایی است که توانایی مدیریت داشته باشند

مدیریت فضایی پررفت و آمد چون کاخ مردمی جشنواره، نیاز به چهره هایی دارد که توانایی مدیریت را داشته باشند و بخصوص در مواقع بروز مشکلات ناگهانی این تجربه مدیریتی است که به آنها کمک خواهد کرد.

اگر مجید مظفری مدیر سالن سینمایی مخصوص بازیگران می شد پذیرفتنی تر بود چون می توانست شرایط احترام گماردن به همکاران خویش در آن سینما را فراهم آورد اما در کاخ مردمی که مرکز اجتماع مخاطبانی است که هر یک برخاسته از نقطه ای از شهر هستند و به عشق دیدار با هنرمندان موردعلاقه خویش به کاخ می آیند بهتر بود مدیری انتخاب شود که از اهالی شناخته شده سینما نباشد چون کمترین اهمال و قصوری در برخورد با مهمانان باعث در حاشیه قرار گرفتن سوابق موجه هنری این بازیگر خواهد شد.