1

ناصر ملک‌مطیعی در گفتگو با سینماژورنال: زنده هستم؛ شایعات را باور نکنید+عکس

سینماژورنال/علی کیانی‌موحد: به نظر می رسد که بازار شایعات درباره فوت هنرمندان تمامی ندارد و این روزها شایعات درباره ناصر ملک مطیعی قوت گرفته است.

اینکه در دو روز گذشته چندین و چند بار شایعه فوت وی به ویژه در شبکه های اجتماعی پخش شده، ما را برآن داشت تا از نزدیک با این شایعه روبرو شویم. اینکه چه اتفاقی دقیقا برای ناصرخان ملک مطیعی افتاده و داستان چیست؟

ناصر ملک مطیعی درگذشت؟

خبر به سرعت در گروههای مختلف تلگرام و دیگر شبکه ها پخش شد. اینکه ناصر ملک مطیعی در بیمارستان «بهمن» تهران فوت کرده است. جالب آنکه این خبر در اکثر گروه‌هایی که نام “خبرنگاران”(!!!) را بر خود دارند پخش شده و بسیاری هم آن را کپی و پیست کردند!

این اتفاق در حالی است که ناصرخان ملک مطیعی چند شب پیش به خاطر مشکل عروقی در بیمارستان دی تهران بستری شده بود و اصلا به بیمارستان بهمن پای نگذاشته!

فرزند ناصر: پدر هیچ مشکلی ندارد

عصر یکشنبه به همراه بیژن خراسانی مجری برنامه های ورزشی سیما به ملاقات استاد رفتیم. لابی بیمارستان پر از جمعیتی بود که می خواست مطمئن شود «فرمان» سینمای ایران سالم است.

پیش از ملاقات با استاد، چند کلامی با پسرش صحبت کردیم. علی ملک مطیعی درباره پخش شایعه مرگ پدرش می گوید:« مردم هرچند وقت یکبار شایعاتی از این دست را پخش می کنند، یک روز استاد مشایخی، یک روز استاد کشاورز و یک روز هم پدر من! اینکه شایعه فوت پدر این چند روز زیاد شده، بیشتر به دلیل بستری شدن وی در بیمارستان است. شاید اگر در بیمارستان بستری نمی شد، این شایعات هم به وجود نمی آمد. به هرحال خودتان مشاهده می کنید که پدر هیچ مشکلی ندارند.»

ناصر ملک مطیعی در تخت بیمارستان
ناصر ملک مطیعی در تخت بیمارستان/عکسها: علی کیانی موحد

دلیل بستری شدن چه بود؟!

در خبرهایی که بسیاری از سایتها منتشر کردند، هیچ اشاره ای به دلیل بستری شدن وی نشده بود. به همین دلیل از فرزند استاد درباره بیماری پدرش پرسیدم:« پدر کمی مشکل قلبی از قبل داشت و این روزها مشکل عروقی باعث شد که کمی پایش تورم کند و به همین دلیل به بیمارستان مراجعه کردیم. چند روزی تحت درمان بودند و پزشک وی گفته که حالش بهتر شده و ورم پایش هم در حال برطرف شدن است.»

پسر استاد می گوید که به احتمال زیاد همین چند روز آینده استاد از بیمارستان مرخص شود.

همکلامی با ناصر ملک مطیعی

چند نفری که برای گرفتن عکس با استاد آمده بودند، از کنار تخت کنار رفتند و ما به کنار تختش رفتیم. از راه دور بیژن خراسانی را شناخت و با وی حال و احوالی کرد. ناصرخان ملک مطیعی سرحال بود و خندان. وی در گفتگوی کوتاه با سینماژورنال با بیان اینکه مخاطبان شایعات را باور نکنند گفت:« کمی اذیت شده ام اما محبت مردم را نمی توان نادیده گرفت. با اینکه حالم خیلی خوب نیست اما همچنان زنده هستم و وقتی مردم کنارم می آیند و به من سر می زنند و می خواهند با من عکس یادگاری بگیرند، نمی توانم به آنها نه بگویم. انرژی همین دوستان است که من را سرحال می کند.»

از آنجا که ناصرملک مطیعی بسیار خسته بود، بیش از این وقتش را نگرفته و دورش را خلوت کردیم تا استراحت کند. به امید آنکه استاد هرچه زودتر بهبودی کامل پیدا کند و وی را سرحال، مثل گذشته ببینیم.

ناصر ملک مطیعی و بیژن خراسانی
ناصر ملک مطیعی و بیژن خراسانی