1

ناراحتی پدر پاشایی از انتشار گسترده دو آلبوم مرتضی در آستانه سالمرگش⇐يك نفر جلوي این آبروريزي‌ها را بگيرد!

سینماژورنال: در حالي كه همين روزها سالگرد درگذشت مرتضي پاشايي است، شركت‌ها و صاحبان امتياز آثار قبلي مرتضي پاشايي بار ديگر آلبوم‌هاي قبلي اين خواننده را در بسته‌بندي جديد از صبح ديروز روانه بازار كردند.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “اعتماد” آلبوم «يكي هست» و «اسمش عشقه»، دو آلبوم رسمي و مجوزدار اين خواننده از روز گذشته با طراحي و بسته‌بندي جديد روانه بازار موسيقي كشور شده است. اين دو آلبوم با بسته‌بندي جديد و به گفته مسوولان «پخش دنياي هنر» با ٥٠ درصد تخفيف توزيع شده است.

اين شركت در توضيح آلبوم خود نوشته است: «آلبوم “اسمش عشقه” و آلبوم “يكي هست” دو آلبوم در يك بسته بندي، همزمان با سالگرد اين هنرمند فقيد مجددا عرضه شد. اين اثر، آلبوم جديد نبوده و تنها با بسته‌بندي جديد و ٥٠ درصد تخفيف به صورت پك تمامي آثار مرتضي پاشايي بازنشر شده است.»

اين در حالي است كه «مرتضي معماري» (مدير پخش شركت پخش دنياي هنر) در پاسخ به سوالی مبني بر صحت خبر بازنشر آثار قبلي اين خواننده به “موسیقی ما” گفته بود: «تا اين لحظه هيچ تصميمي گرفته نشده است و در حال رايزني با مسوولان هستيم.»

خانواده پاشایی مجوز بازنشر نداده است

در اين ميان ناصر پاشايي پدر مرتضی در اين باره و بازنشر دو آلبوم قبلي پسرش به همين سايت گفته است: «خانواده پاشايي هيچ گونه مجوزي براي اين كار نداده است و متاسفانه در آستانه سالگرد درگذشت پسرم، دوباره در حق او جفا كردند. اين دوستان در فضاي مجازي در حال فرافكني هستند؛ ولي صبح امروز ديديم كه در پي سوءاستفاده مالي و آبروريزي هستند. »

وی ادامه داده است:«يك نفر جلوي اين سوءاستفاده مالي و آبروريزي‌ها را بگيرد. هيچ هماهنگي‌اي با خانواده پاشايي درباره انتشار بازنشر اين آلبوم‌ها نشده و من واقعا تاسف مي‌خورم كه در آستانه سالگرد فوت مرتضي برخي افراد به ظاهر دوست قديمي مرتضي، تنها به فكر جيب‌شان هستند و در فضاي مجازي خانواده مرتضي را به مال‌پرستي متهم مي‌كنند.»

روابط عمومی دفتر موسیقی ارشاد: پاشایی خودش در جریان انتشار آلبوم بوده است

پدر مرتضي پاشايي ديروز نيز به خبر انتشار آلبوم «گل بيتا» واكنش نشان داده بود و از دفتر موسيقي وزارت ارشاد خواسته بود در اين باره تصميم بگيرد. در اين ميان روابط عمومي دفتر موسيقي وزارت ارشاد در جوابيه‌اي در اين خصوص نوشته است: «طبق پيگيري‌هاي به عمل آمده مرحوم مرتضي پاشايي حدود ۱۰ سال گذشته از طريق موسسه ترانه سمان آلبومي را توليد كرده كه تمامي مجوز آن از سوي مديريت وقت دفتر موسيقي وزارت ارشاد صادر شده و اين هنرمند نيز در جريان كامل اين آلبوم قرار گرفته و اجازه انتشار آن را نيز داده است.»

روابط عمومی ارشاد افزوده است:«البته ذكر اين نكته ضروري است كه مجوز صادرشده براي محتواي آلبوم ۱۰ سال پيش بوده كه اگر بنا به انتشار آن باشد بايد عينا بر اساس محتواي آلبومي باشد كه ۱۰ سال گذشته با اجازه خواننده و مجوز دفتر موسيقي وزارت ارشاد اجازه انتشار يافته است. اين در حالي است كه هر گونه دخل و تصرف ديگر در آلبوم ياد شده براي انتشار كه در زمان صدور مجوز با عنوان گل بيتا مجوز دريافت كرده بايد با نظارت و اجازه دفتر موسيقي وزارت ارشاد انجام گرفته باشد.»