1

مورد عجیب بازیگری که با “دربند” چهره شد؛ ایفای نقش همزمان در سینما، تئاتر و تلویزیون

سینماژورنال: بهرنگ علوی هرچند فعالیت بازیگری را از اوایل دهه هشتاد و بازی در مجموعه “دوربین مخفی” آغاز کرد اما نزدیک به یک دهه طول کشید تا با ایفای نقش در درام اجتماعی “دربند” به ناگاه در کانون توجهات قرار گرفت.

به گزارش سینماژورنال علوی در فاصله “دوربین مخفی” تا “دربند” در فیلمهایی چون “عیار 14 و “گزارش یک جشن” و مجموعه های “نردبان آسمان”،”هوش سیاه” و “قفسی برای پرواز” هم ایفای نقش کرد اما هیچ کدام از این فیلمها به اندازه “دربند” دیده نشدند و همین شد که علوی هم به مانند برخی دیگر از بازیگران “دربند” با این فیلم دیده شد.

این دیده شدن مقارن شد با ارائه تعداد زیادی از پیشنهادات بازیگری در سینما و تلویزیون به وی با این حال وسواس کاری علوی باعث شد وی بخش عمده این پیشنهادات را رد کند و تمرکز کند بر پیشنهاداتی که متفاوتتر باشند. حضور وی در “مرگ ماهی” فارغ از نتیجه کار در همین راستا بود.

بهرنگ علوی این روزها اما به شدت پرکار شده است. جالب است که پرکاری او هر سه عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون را دربرمی گیرد.

او در سینما مشغول بازی در “لانتوری” رضا درمیشیان بود؛ فیلمی که هرچند مدتیست تولیدش متوقف شده اما علوی در آن نقشی ویژه را بازی کرده است.

سریال تاریخی “معمای شاه” حضور تلویزیونی بهرنگ علوی است. بهرنگ در این سریال در نقش “ارتشبد فردوست” همکلاس و رییس دفتر ویژه اطلاعات شاه مخلوع ایفای نقش کرده است. فردوست از دوستان نزدیک شاه بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کوشید بخشهایی از اتفاقاتی که بر وی به هنگام مسئولیت در دربار طاغوت رفت را در کتاب خاطراتش بنگارد.

بهرنگ علوی در تئاتر نیز نمایش “زبان اصلی” را دارد. نمایشی که رسول کاهانی برادر عبدالرضا کارگردان جنجالی سینمای ایران آن را کارگردانی می کند. آزاده صمدی و سعید زارعی بازیگران مقابل وی در این نمایش هستند و نمایش از 20 خردادماه در تئاتر باران روی صحنه می رود.