1

مهدی کرم پور در نقطه آغاز اکران “سوفی و دیوانه” مطرح کرد⇐در کارزار تحریم و بحران اقتصادی حاکم بر جامعه عذرخواهم كه با پر کردن سالن به قیمت فروش سلفی و امضاء، اعتقادی ندارم!!/ چون ترجیح میدهم تمامی اکرانهای فیلمم مردمی باشد از شورای اکران میخواهم موافقت كند که تا پايان اكران در تمامى روزها، بليتهاى اين فيلم به صورت نيم بها فروخته شود!!!  

سینماروزان: تقریبا همزمان با رسیدن قیمت دلار به 18 هزار تومان(!) اکران پاییزی سینماهای ایران با روی پرده رفتن پنج فیلم و از جمله فیلم ضدجریان “سوفی و دیوانه” آغاز شد.

مهدی کرم پور کارگردان و تهیه کننده این فیلم در همین آغاز اکران در یادداشتی با اشاره به اوضاع اقتصادی حاکم بر جامعه ضمن اعلام بری جستن از برپایی اکرانهای مردمی خواستار تسهیل شرایط تماشای این فیلم با تخصیص بلیت نیم بها بدان شده است.

متن یادداشت کرم پور را بخوانید:

ميهنم در شرايط ويژه تحريم و مردمان مان گرفتار آمده در بحران اقتصادى اند.

در چنين كارزارى “سوفى و ديوانه” پنجره اى ست كوچك رو به اميد و رؤياپردازى كه جامعه خشن و گرفتارآمده، سخت بدان نيازمند است.

پيش از هر مطلبى از شريك سرمايه گذار فيلم، شركت پخش كننده و سينماهاى نمايش دهنده عذرخواهم كه با بليط فروشى هنرمندان و فروش امضا، به سلفى گرفتن بازيگران و صداى جيغ، به راه رفتن با لباس عجيب بر روى موكت زشت قرمز رنگ در اكران خصوصى يا احيانن مردمى دست كم در شرايط فعلى اعتقادى ندارم.

همين امروز و در اولين ساعات اكران به عنوان تهيه كننده فيلم از كارگروه اكران و سينماهاى نمايش دهنده مى خواهم كه موافقت كنند تا پايان اكران در تمامى روزها و سانس هاى نمايش بليط هاى اين فيلم به صورت نيم بها فروخته شود.

همه ى اكران هاى فيلم “سوفى و ديوانه” از نظر من اكران ويژه براى مردمى ست كه علىرغم مشكلات فراوان اقتصادى، سينما تنها برايشان به مثابه خنده و سرگرمى صرف يا بازنشر صفحه حوادث روزنامه ها نيست.