1

منوچهر والی زاده دوبلور پیشکوت در انتقاد از عدم شفاف سازی پیرامون گیرندگان عیدی میلیاردی ارشاد بیان داشت⇐رفتار مسئولان خانه سینما در توزیع عیدی میلیاردی ارشاد میان عده ای خاص، عین بی معرفتی است!!!/ این رفتار باعث ایجاد تفرقه، تبعیض و تشتت میان سینماگران شده!/چرا خانه سینما که یک مکان فرهنگی و هنری است باید با اعضایش این طور ناعادلانه رفتار کند؟/چطور بود که در دولت احمدی نژاد عیدی ارشاد به طور یکسان میان همه سینماگران توزیع میشد و حالا فقط عده ای خاص عیدی میگیرند؟؟/چه ایرادی داشت که عیدی میلیاردی ارشاد به مساوات میان تمام اعضا تقسیم میشد؟؟

سینماروزان: بیشتر از دو ماه بعد از افشای ورود عیدی میلیاردی ارشاد به خانه سینما هنوز درباره گیرندگان عیدی هیچ شفاف سازی صورت نگرفته است.

منوچهر والی زاده دوبلور پیشکسوت با انتقاد از ابهامات درباره سرنوشت عیدی میلیاردی ارشاد به “سینماپرس” گفت: سؤال مهم بنده از مسئولان توزیع‌کننده عیدی وزارت ارشاد این است که در زمان ریاست جمهوری قبل همه اهالی سینما به صورت یکسان عیدی می‌گرفتند، حالا چرا عیدی فقط به عده‌ای خاص تعلق گرفته است و به اغلب اهالی سینما این عیدی را نداده اند؟

عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم سینمای ایران افزود: زمانی که بنده شنیدم مسئولان خانه سینما عیدی را به عده‌ای داده‌اند و عده‌ای دیگر را بطور کل نادیده گرفته‌اند بسیار ناراحت شدم و اعلام کردم عملکرد آنها عین بی‌معرفتی بوده و باید پاسخگوی این رفتار عجیب خود باشند. عیدی همه ساله به همه اهالی سینما تعلق می‌گرفت و امسال هم نباید این اتفاق می‌افتاد.

وی تأکید کرد: بدیهی است که همه ما نسبت به این اتفاق عجیب و ناراحت‌کننده معترض هستیم؛ این کار باعث ایجاد تفرقه، تبعیض و تشتت شده و من نمی‌دانم کدام مغز متفکری ایده اجرایی شدن این اتفاق نادرست را داده است. چرا نباید همه اهالی سینما مانند دوران احمدی نژاد رییس جمهور قبل که همه به صورت عادلانه و یکسان عیدی دریافت می‌کردند حالا هم عیدی می‌گرفتند؟

والی زاده خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم بدانیم پولی که ارشاد برای یکایک اهالی سینما به خانه سینما داده چه شده؟ چه کسی پول عیدی را بالا کشیده؟ چرا خانه سینما که مثلا یک مکان فرهنگی و هنری است باید با اعضایش این طور ناعادلانه رفتار کند؟

این دوبلور برجسته تأکید کرد: این پول بخشی از پول دولت و بودجه بیت‌المال بوده، حالا چرا عده‌ای باید بیایند و تصمیم بگیرند که این پول را به چه کسی بدهند؟ این روشن است که این پول متعلق به همه صنوف و یکایک اهالی صنوف بوده و هر کس که این پول را دریافت نکرده ناراضی است.