1

منوچهر محمدی تهیه‌کننده باسابقه تاکید کرد⇐ توقف کرونایی پروژه‌ها باعث شده بسیاری از عوامل صحنه و به ویژه پشت صحنه سینما دچار مشکلات اقتصادی شوند!/سیاست‌های حمایتی دولت تا این لحظه مشاهده نشده است!

سینماروزان: هرچقدر که نهادی صنفی نظیر خانه کارگر کوشیده در بحران کرونا یاور اعضای خود باشد و با توزیع مرتب و آنلاین سبدکالا میان اعضا، کاری کند که تحمل دردسرهای کرونایی برای اعضا کمتر شود نه خانه سینما و نه مدیران سینمایی هیچ برنامه مداومی برای کمک به سینماگران نداشته‌اند و حتی با پاشیدن نمک بر زخم به دنبال برگزاری جشنواره‌های دولتی پرهزینه بی‌فایده هستند.

منوچهر محمدی تهیه‌کننده باسابقه سینما با اشاره به اوضاع اقتصادی خراب سینماگران مهر گفت: در اینکه امسال و سال آینده با این تولید کم در اکران و اقتصاد سینما دچار مشکل خواهیم شد تردیدی نیست. باید اهالی سینما بنشینند، فکر کنند و ایده‌های متفاوتی برای تولید یا اکران طراحی کنند شاید این موضوع بتواند کارگر باشد اما همین هم مستلزم این است که بازنگری در سیاست‌ها و ممیزی‌ها داشته باشیم تا بتوانیم سالن‌ها را پر رونق نگه داریم.

تهیه‌کننده “میم مثل مادر” و “ارتفاع پست” ادامه داد: من نمی‌دانم دامنه نظر آقایان در ارشاد چیست ولی مطمئناً راه حل‌هایی وجود دارد. خاموش شدن چراغ سینما در بلندمدت روی تولید هم تاثیر خواهد گذاشت و از زمین برخاستنش کار سختی خواهد بود.

این تهیه‌کننده گفت: بیکاری و توقف کرونایی پروژه‌ها باعث شده بسیاری از عوامل صحنه و به ویژه پشت صحنه دچار مشکلات اقتصادی شوند ولی حتی در این شرایط هم حداقل سیاست‌های حمایتی دولت تا این لحظه مشاهده نشده است.

محمدی تاکید کرد: من بر این باورم که دولت با این شرایط و اقتصاد توانایی حمایت ندارد و اصلاً چنین چیزی خواسته‌ای بجا هم نیست ولی می‌شود حمایت حداقلی از آسیب‌پذیران وجود داشته باشد که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و من حتی این حمایت حداقلی را هم ندیده‌ام.