1

منصور ضابطیان: برای تولید ویژه‌ برنامۀ نوروزی “رادیوهفت” نیاز بود به انگیزه مالی قوی که فراهم نشد/پیشنهاد تولید برنامه سال تحویل را داشتیم اما به دلیل شرایط مالی نامناسب نپذیرفتیم

سینماژورنال/حـــامد مظفـــری: “رادیو هفت” را باید بی‌حاشیه ترین برنامه تلویزیون دانست.

بی‌حاشیه از آن جهت که گردانندگان این برنامه با شناخت درست مخاطبان خود شرایطی را فراهم کرده اند که طی چند سال اخیر برنامه شان بی‌کمترین حاشیه ضربه‌زننده پیش برود.

به گزارش سینماژورنال “رادیو هفت” از ابتدای تولیدش قصد داشته آخر شبهایی مفرح و توام با آرامشی را برای مخاطبان خود فراهم کند و البته که دست اندرکاران برنامه نیز تاکنون در انجام این مهم موفق بوده اند.

این موفقیت این نیاز را ایجاد می کرد که ویژه برنامه نوروزی “رادیوهفت” تولید شده و روی آنتن برود اما عدم توافقات لازم برای ساخت این ویژه برنامه سبب ساز آن شد که نوروز امسال فقط تکرار “رادیوهفت” را شاهد باشیم.

شرایط اقتصادی تلویزیون و فشردگی تولید برای نوروز باعث شد قید ویژه برنامه را بزنیم

منصور ضابطیان مجری و تهیه کننده “رادیوهفت” با اشاره به شرایط اقتصادی تلویزیون که اصلی ترین عامل بازدارنده تولید ویژه برنامه نوروزی بوده است به سینماژورنال می گوید: شرایط اقتصادی تلویزیون از یک طرف و فشردگی تولید برای نوروز که نیاز دارد به انرژی فراوان باعث شد که قید تولید ویژه برنامه نوروزی “رادیوهفت” را بزنیم و بجایش کمی استراحت کنیم تا از اواخر فروردین ماه کار تولید سری جدید را شروع کنیم.

گلچینی از “رادیوهفت” هفته دوم نوروز روی آنتن می رود

وی ادامه می دهد: با این حال برای آن که مخاطبانی که به دلایل مختلف برنامه های امسال ما را ندیده اند بتوانند بخشهایی از آن را هم که شده ببینند گلچینی از بهترین های “رادیوهفت” از هفتم تا چهاردهم فروردین ماه روی آنتن می رود.

منصور ضابطیان
منصور ضابطیان

پیشنهاد تولید نوروزی داشتیم اما شرایط مالی مساعد نبود

وقتی از ضابطیان می پرسیم که آیا رغبت برای تولید ویژه برنامه نوروزی از سوی مدیران سیما وجود داشته یا نه او به سینماژورنال می گوید: بله حتی به ما پیشنهاد تولید ویژه برنامه هم ارائه شد اما شرایط مالی مساعد نبود.

ضابطیان می افزاید: تولید برنامه های نوروزی عموما گرانقیمت تر از برنامه های روتین است و برای همین نمی شد با بودجه معمول به سراغ تولید رفت.

نیاز بود به انگیزه مالی قوی که ایجاد نشد

مجری “رادیوهفت” در توصیف دلایل این گرانقیمت بودن بیان می دارد: از یک طرف دعوت از مهمانان هزینه بر است و از طرف دیگر تولید نیاز دارد به تیمی که تمام 15 روز عید قید تفریح و استراحت نوروزی را زده و در خدمت کار باشند. از آن طرف برای طراحی و اجرای دکورهای نوروزی هم باید هزینه ویژه ای صرف کرد.

منصور ضابطیان در پاسخ به این پرسش سینماژورنال که آیا تولید ویژه برنامه نوروزی دستمزد عوامل را هم بالا می برد اظهار می دارد: به هر حال وقتی شما از یک گروه تکنیسین خبره بخواهی 15 روزی را که میخواهند صرف تعطیلات کنند و به سفر بروند را کنار شما بوده و برنامه تولید کنند طبیعی است که باید برای این گروه انگیزه مالی قوی ایجاد کنید که این انگیزه فراهم نشد.

مشوقهای مالی در درجه اول اهمیت نیست اما به مهمان که باید دستمزد ویژه دهید

ضابطیان با تاکید بر اینکه او و گروهش همواره به کیفیت بیشتر از دستمزد اهمیت داده اند ادامه می دهد: البته که من و گروهم مشوقهای مالی در درجه اول اهمیتمان نیست و برای همین است که در تمام سال با هزینه هایی متعارف و معمولی کار میکنیم اما برای نوروز حتی اگر دستمزد عوامل هم بالا نرود به مهمانانی که بناست به برنامه بیایند که باید دستمزد ویژه بدهید. طبیعی است که در چنین شرایطی مدیریت هزینه ها کار دشواری است.

پیشنهاد تولید برنامه سال تحویل را داشتم اما به دلیل شرایط مالی نامناسب نپذیرفتم

منصور ضابطیان با اشاره به اینکه پیشنهاد اجرای برنامه سال تحویل دو شبکه تلویزیونی به او ارائه شده به سینماژورنال می گوید: برای ساخت برنامه تحویل سال دو شبکه مهم تلویزیون پیشنهاد داشتیم اما به دلیل خستگی گروه همراهم و البته شرایط مالی نه چندان مناسبی که پیشنهاد شده بود پیشنهادات را نپذیرفتیم و ترجیح دادیم استراحت کنیم و آماده شویم برای تولید سری جدید “رادیوهفت”.