1

منتهی‌الیه خلاقیت شورای اکرانی که شده است پاتوق نماینده یک جریان سیاسی شکست‌خورده⇐عرضه بلیت نیم‌بها برای سانسهای قبل از افطار در ماه رمضان

سینماروزان: شورای صنفی نمایش باید مرکزی باشد برای نیروهای خلاق صنفی تا به واسطه حضور آنها ایده‌های پیشرو برای کمک به رونق اکران در فصول مختلف سال تدارک دیده شود.

یکی از فصول سال که میتوان با برنامه ریزی مناسب برایش شرایط را برای رونق بیشتر سینماها فراهم کرد ماه رمضان است؛ اما در همه این سالها جز کاهش قیمت بلیت برای سانسهای پیش از افطار که عمدتا سینماها مخاطب چندانی ندارند هیچ تمهیدی برای استفاده از ظرفیت سینماها در این ماه فراهم نشده است.

امسال هم شورای صنفی نمایش به مانند همه این سالها دستور داده که سینماها در ماه رمضان و در سانسهای پیش از اذان مغرب بلیت را به صورت نیم بها بفروشند؛ تمهیدی که بیش از آن که در جهت رعایت حال مخاطب باشد در جهت حمایت از سینمادارانی است که در سانسهای قبل از افطار ماه رمضان عمدتا کاهش فروش چشمگیری دارند.

پس سهم مخاطب از تسهیلات اکران ماه رمضان چیست؟

از شورای اکران بیش از این انتظار نمیرود؟ بعید است شورای اکرانی که نماینده یک جریان سیاسی مدام شکست‌خورده در انتخابات واردش شده بتواند حتی درصدی خلاقیت در اجرای طرحهای جدید برای مواعیدی همچون رمضان داشته باشد.