1

معرفی هنرمند واقعی عرصه پزشکی از سوی کارگردان “لانتوری”+عکس

سینماژورنال: اول شهریورماه روز پزشک است و هرچند در هفته های اخیر و بعد از درگذشت عباس کیارستمی، برخی رفتارهای افراطی سبب ساز شکل گیری هجمه‌هایی از سوی سینماگران علیه پزشکان شده است اما نسبی گرایی حکم می‌کند که به همان اندازه که ایرادات نظام پزشکی را مرور می کنیم از توانمندیهای این قشر هم بگوییم.

به گزارش سینماژورنال رضا درمیشیان کارگردان جوان سینمای ایران که تازه ترین فیلمش “لانتوری” علیرغم تحریم حوزه هنری بعد از گذشت دو هفته از اکران رقم فروش 3 میلیارد را رد کرده است، از جمله سینماگرانی بود که بعد از درگذشت کیارستمی کوشید به نوبه خود نقدی منصفانه داشته باشد به نظام پزشکی ایران.

اما این کارگردان جوان همزمان با روز پزشک با به اشتراک گذاشتن تصویر یکی از پزشکان فرزانه ایران در صفحه اجتماعیش از وی به عنوان کسی نام برده که با هنرمندی تمام به درمان آسیب دیدگان اسیدپاشی می‌پردازد.

درمیشیان نوشته است: هنرمند واقعى يعنى دكتر سيد كمال فروتن، فوق تخصص جراحى پلاستيك، ترميمى و زيبايى كه همچون نقاشى چيره دست بر روى صورت متلاشى قربانيان اسيدپاشى، گوش و لب و دهان و بينى و ابرو خلق مى كند تا زيبايى از دست رفته شان را بازگرداند. اين هنرمند، انسان بودن را معنى دوباره كرده است با اعلام پرمهرش كه جراحى قربانيان اسيدپاشى را به صورت رايگان انجام مى‌دهد. روز پزشك بر دكتر فروتن و تمامى پزشكان متعهد ، دلسوز ، با شرف و با وجدان گرامى باد.

رضا درمیشیان در کنار دکتر سیدکمال فروتن
رضا درمیشیان در کنار دکتر سیدکمال فروتن