1

معرفی اعضای جدید شورای پروانه ساخت⇐ ۴ عدد دکتر(!)+یک عدد کارگردان

سینماروزان: فارغ از تحصیل در مقطع دکترای طب یا رشته های مهندسی که همچنان جزو دشوارترین رشته ها به شمار میروند، در سالهای اخیر در کشور ما تب شدیدی برای اخذ فوق لیسانس و اخیرا دکترا در رشته های علوم انسانی و هنر بخصوص در حلقه مدیریتی وجود دارد.

در این اوضاع اینکه اغلب اعضای جدید شورای پروانه ساخت سینمایی هم با پسوند «دکتر» معرفی شوند چندان عجیب نیست.

 محمدمهدی حیدریان در حکمی 4 عدد دکتر به همراه یک جمال شورجه کارگردان را در شورای پروانه ساخت قرار داده است ضمن اینکه دو نماینده خانه سینما در این شورا هم به زودی معرفی خواهند شد.

4 دکتر شورای پروانه ساخت عبارتند از :  دکتر محمود اربابی، دکتر مسعود نقاش زاده، دکتر حسن بلخاری و دکتر حسین کرمی؛ برخی از این دکترها مانند اربابی و نقاش زاده کارنامه موفقی در نویسندگی یا کارگردانی ندارند ولی مدتهاست در شوراهای مدیریتی حضور دارند.
برخی نیز به مانند بلخاری و کرمی حتی پیش از تولد بسیاری از مخاطبان سینماها، مدیر بوده اند و انشاءالله بعد از رجعت مخاطبان به دیار باقی هم همچنان مدیر باقی خواهند ماند!

بلخاری بعد از 88 از مشاوره مدیرعاملی بانک پاسارگاد سربرآورد و خروجی حضور او در این سمت، حمایت این بانک از تولید فیلمهایی مانند «بهمن»، «مرگ ماهی» و «من دیه گو مارادونا…» بود که جملگی در برقراری ارتباط با مخاطب شکست خوردند!

نقاش زاده نیز همه تجربه کارگردانیش فیلمیست به نام «کودک و فرشته» که در زمان حضور خودش در منصب مشاوره سیمافیلم با حمایت سیمافیلم(!) تولید شد که علیرغم تیزرهای فراوان تلویزیونی حتی ده میلیون هم نفروخت.

 کرمی و بلخاری  با دکترای فلسفه سر از سینما درآورده اند و نقاش زاده به عنوان دکترای پژوهش هنر معرفی شده است.
درباره مدرک دکترای اربابی حتی در سایت سازمان سینمایی هم چیزی ذکر نشده ولی می دانیم آخرین فیلمی که نام او را به عنوان نویسنده داشت «زندگی با چشمان بسته» بود که چند سالی توقیف بود.