1

معاون نظارت: «عصبانی نیستم» در زمان مناسب اکران خواهد شد!⇔پرسش: آیا منظور از «زمان مناسب» بعد از جشنواره است؟/اگر در «زمان مناسب»فرضی باز هم یک محفل خاص ارشاد را ترساند تکلیف چیست؟/چرا درباره محفلی که تصمیمات سازمان را وتو میکند شفاف‌سازی نمی‌شود تا فیلمسازان با آن محفل هماهنگ شوند؟

سینماروزان: «عصبانی نیستم» دومین فیلم از خروجی کمیته بازبینی بنا بود از 29 آذرماه در گروه آزاد روی پرده برود اما علیرغم میل سازندگان شورای صنفی نمایش اکران این فیلم را معلق کرد تا شائبه های پناه بردن به دستگاه قضا برای دادخواهی در تعلیق اکران یک فیلم مجوزدار جدی شود.

به گزارش سینماروزان ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت سازمان سینمایی ساعاتی بعد از تعلیق اکران «عصبانی نیستم» در صفحه اجتماعیش نوشت: فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» دارای پروانه نمایش قانونی است و با توجه به اصلاحات انجام شده هیچ مشکلی برای اکران عمومی نداشته و ندارد و حتما در زمان مناسب اکران خواهد شد. مخالفان فیلم نیز حتما پس از نمایش عمومی متوجه اشتباه در قضاوت زودهنگام‌شان خواهند شد.

از آنجا که داروغه زاده از ابتدای حضورش در معاونت نظارت به دنبال حل مشکل فیلمهای توقیفی این سخن گفتنش از اکران فیلم در «زمان مناسب» را میتوان جدی گرفت اما پرسش آنجاست که این «زمان مناسب» دقیقا چه زمانی است؟

آیا معادلات اکران «عصبانی نیستم» گره خورده به برگزاری جشنواره سی و ششم فجر و مدیریت سینمایی حیدریان ترجیحش این بوده که بعد از پشت سر گذاشتن جشنواره فجر و حواشی احتمالی «عصبانی نیستم» را در شلوغی بحث و تحلیل درباره نتایج جشنواره روی پرده بفرستد؟

فارغ از آن اگر در «زمان مناسب» بعدی هم تشکلی که حتی اعضایش صلاحیت بیانیه دادنش را زیر سوال می‌برند(!) مجددا ارشاد را تهدید کردند آن گاه چه خواهد شد؟ آیا در آن موعد، از زمان مناسب بعدتر برای اکران سخن گفته خواهد شد؟؟؟

به نظر می‌رسد سازمان سینمایی حیدریان اگر واقعا قصد حل مشکل فیلمهای توقیفی را دارد باید تکلیف خود را مشخص کند که سیاستهایش را با کجا تنظیم میکند؟ و از کدام محفل، تشکل، نهاد یا ارگان آن قدر واهمه دارد که سیاستهایش را با تعدیل روبرو کند؟

شناخت و معرفی آن محفل خاص است که تکلیف را برای فیلمسازان هم مشخص خواهد کرد؛ چون در آن صورت خواهند توانست پیش از مراجعه به ارشاد ضمن رایزنی با آن محفل خاص حسن نیت آنها نسبت به محصول خویش را فراهم کنند.