1

معاون نظارت در یک نشست هم‌اندیشی اظهار داشت⇐ظرفیت سینماها محدود است پس امکان اکران گسترده فیلم خارجی وجود ندارد/در شهرستانها مافیای اکران نداریم و سینماداران فیلمهایی که مخاطب دارد را اکران می‌کنند!

سینماروزان: ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت سازمان سینمایی در نشست هم اندیشی که با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای مختلف کشور داشت از عدم امکان راه اندازی اکران گسترده فیلم خارجی سخن گفت.

داروغه‌زاده در مورد تولید فیلم‌ها با محدودیت برخی استان‌ها برای اکران گفت: باید فیلم‌ها را با سلیقه همه کشور و حتی ایرانی‌های خارج از کشور بسازیم، در سینما انتخاب در اختیار بیننده است و اوست که باید انتخاب کند پس نیاز داریم به تنوع مضمونی در تولید.

وی در مورد اکران فیلم‌های خارجی نیز تصریح کرد: آئین‌نامه اکران فیلم‌های خارجی نوشته شده است و برای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ارسال خواهد شد، موسسه رسانه‌های تصویری مسئولیت اکران فیلم‌های خارجی را دارد و با توجه به ظرفیت محدود سینماها امکان اکران فروان و گسترده فیلم‌های خارجی وجود ندارد.

داروغه‌زاده درباره رعایت مسائل امنیتی در برخی فیلم‌ها نیز افزود: در برخی فیلم ها موضوعات امنیتی مورد توجه بوده است، اما مشکل اصلی در توزیع این فیلم‌ها به ویژه در تیزر است.

معاون نظارت با رد وجود مافیای اکران در شهرستان‌ها گفت: سینماهای شهرستان‌ها محدود است از این رو سعی می‌کنند فیلم‌هایی که مخاطب دارد اکران کنند، ما براساس هر فیلم حواله خاصی نمی‌دهیم، بلکه حواله‌های ما یکسان است تا همه سلیقه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.