1

معاون نظارت: «خانه پدری» با درجه‌بندی سنی در هنروتجربه اکران میشود⇔کیانوش عیاری: بی‌خبرم

سینماروزان: بالاخره و بعد از هفت سال که از تولید می گذرد و مدتها توقیف و یک اکران نصفه و نیمه در هنروتجربه در دولت یازدهم، مجددا تصمیم بر آن شد که «خانه پدری»کیانوش عیاری در گروه هنروتجربه و البته با درجه بندی سنی روی پرده برود.

ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت سازمان سینمایی با اعلام این خبر گفت: فیلم سینمایی «خانه پدری» که جزو 5 فیلم رفع توقیف شده است، در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران خواهد شد و به دلیل وجود صحنه‌‌ای خشن، فیلم در اکران محدودیت سنی خواهد داشت.

هرچند درجه بندی سنی موضوع تازه ای در سینمای ایران نیست و همین حالا کمدی «پا تو کفش من نکن»حسین فرحبخش، «پریناز»بهرام بهرامیان و «تابستان داغ» ابراهمی ایرجزاد را با درجه بندی سنی روی پرده داریم اما اینکه عیاری بالاخره رضایت داده فیلمش با درجه بندی روی پرده برود حائز اهمیت است.

البته واکنش عیاری به خبر اکران با درجه بندی کاملا دوپهلو بوده چون او هیچ موضعی نسبت به خبر نگرفته و صرفا گفت: از چگونگی اکران «خانه پدری» هیچ اطلاعی ندارم و از همه چیز بی خبرم.

این واکنش دوپهلو میتواند نمایانگر رضایت تلویحی عیاری باشد بخصوص که او پیشتر مدام به اکران بدون ممیزی «خانه پدری» و لزوم وجود سکانس قتل دختر توسط پدر در این فیلم تأکید داشت و اکنون با اکران به صورت محدود در هنروتجربه و با درجه بندی، خواسته او هم محقق شده است.