۰۳۱۱۱۳۹۹

معاون نظارت به طور رسمی اعلام کرد⇐۵ فیلم «خانه دختر»، «عصبانی نیستم»، «خانه پدری»، «آشغالهای دوست داشتنی» و «پارادایس» پروانه نمایش گرفتند/در مورد دو فیلم «خانه دختر» و «پارادایس» فیلمبرداری مجدد صورت گرفته و بقیه فیلمها هم اصلاحیه خورده‌اند

سینماروزان: هرچند ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت در اولین گفتگوی تفصیلی بعد از حضور در اداره نظارت به طور تلویحی از ۵ فیلم «خانه دختر»، «عصبانی نیستم»، «خانه پدری»، «آشغالهای دوست داشتنی» و «پارادایس» به عنوان آثاری که مشکلشان در کمیته بازبینی آثار بلاتکلیف حل شده سخن گفته بود(اینجا را بخوانید) اما به تازگی نام این فیلمها را در گفتگویی رسمی با خبرگزاری صداوسیما اعلام کرده است.

به گزارش سینماروزان در میان این فیلمها نام «خانه پدری» هم به چشم میخورد که پیشتر از صدور پروانه نمایش آن با حذف یک سکانس سخن گفته شده بود که با مخالفت کیانوش عیاری مواجه شده بود و حالا با بیان این توضیح از سوی معاون نظارت که به غیر از دو فیلم «پارادایس» و «خانه دختر» بقیه فیلمها و از جمله «خانه پدری» اصلاحیه خورده اند این پرسش پیش می‌آید که عیاری نظرش عوض شده و زیربار اصلاحیه رفته یا آن که بناست فیلمش را با درجه بندی سنی اکران کند؟

ابراهیم داروغه زاده در شرح تلاش برای حل مشکل برخی آثار با تأکید بر اینکه با واژه توقیف موافق نیست، گفت: همانطور که در سالهای گذشته فیلم های زیادی ساخته شده است که بسیار خوب بوده اند و در جهان نیز توانستند تصویر بسیار مثبت و خوبی از ایران به یادگار گذارند بعضی فیلم ها نیز در زمان نمایش دچار مشکلاتی شدند.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی افزود: تعداد ۱۲ فیلم در کمیته ای که به دستور آقای صالحی امیری تشکیل شده بود مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن پنج فیلم با جلساتی که با تهیه کننده و کارگردان آن داشتیم اصلاحات مدنظر و پیشنهادی کمیته را پذیرفتند.
داروغه زاده گفت: «خانه دختر»، «عصبانی نیستم»، «خانه پدری»، «آشغالهای دوست داشتنی» و «پارادایس» هستند که همگی مجوز نمایش گرفتند و به زودی اکران خواهند شد.
وی افزود: از جمله اصلاحات انجام شده روی این فیلم ها فیلمبرداری مجدد بعضی سکانس ها بوده است از جمله فیلم «خانه دختر» و «پارادایس»، همچنین بقیه فیلم ها با اصلاحاتی در تدوین قابل اکران شدند.
ابراهیم داروغه زاده در پاسخ به اینکه آیا این شیوه حل مشکل فیلم های توقیفی درست است، گفت: بهترین شیوه این است که از زمان تولید و پروانه ساخت بتوانیم ارتباط و تعامل خوبی با فیلمساز برقرار کنیم و همسویی مد نظری که باید وجود داشته باشد بین منتقدین مدیران دولتی و سینماگران ایجاد کنیم تا فیلم های تولید شده مشکلی برای اکران نداشته باشند و ما دیگر فیلمی به نام توقیفی نداشته باشیم.
وی افزود: بعضی از این فیلم ها به علت مسائل روز سیاسی دچار مشکل شدند، بعضی نیز به خاطر سوءتفاهماتی که به وجود آورده بودند یا برداشت هایی که از آن فیلم ها می شود؛ البته با گذشت زمان خیلی از مشکلات خود بخود حل شدند.
image_print
تاريخ انتشار: جمعه 15 سپتامبر 2017 - 13:10
لینک کوتاه: http://www.cinemajournal.ir/?p=42831

بعدش؟

مطالب مرتبط

بی‌پرده با مخاطبین

ارسال نظر

*

code